اصولی: «ماجدی» سرپرست فدراسیون فوتبال شد/ همه اعضا رای به عزل عزیزی‌خادم دادند

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه همه اعضا رای به عزل «شهاب‌الدین عزیزی خادم» دادند گفت: «سیدمیرشاد ماجدی» به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد.

به گزارش ایرنا؛ «احسان اصولی» پس از اتمام جلسه هشت ساعته هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که به عزل «شهاب‌الدین عزیزی خادم» از ریاست فدراسیون انجامید در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جلسه بسیار طولانی بود و بحث‌های کارشناسی متعدد صورت گرفت. جلسه اول بحث عزل موقت رئیس فدراسیون بود. مستندات گذشته مجددا طرح شد و عزیزی‌خادم دفاعیت خود را ارائه کرده و طبق اساسنامه جلسه را ترک کردند.

وی افزود: موضوع به رای‌گیری گذاشته شد و هشت نفر حاضر بودند که همگی به اتفاق آرا به عزل او رای دادند.

اصولی ادامه داد: سپس وارد بحث انتخاب سرپرست شدیم که طبق اساسنامه نواب اول تا سوم می‌توانند جانشین رئیس شده و سرپرست شوند. نایب رئیس اول و دوم نداریم و آنها سرپرست هستند. شهره موسوی نایب رییس زنان فدراسیون هم مسوولیت سرپرستی را نپذیرفت.

وی گفت: افراد باقی مانده در ترکیب هیات رئیسه همه برابر بودند و در دوره جاری عضو بودند. جنبه‌های مختلف را بررسی کردیم و در نهایت با اتفاق آرا سیدمیرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شدند.

اصولی در خصوص اینکه چرا چند ساعت قبل «مهرداد سراجی» به عنوان سرپرست انتخاب شد اما در نهایت ماجدی این مسوولیت را برعهده گرفت، گفت: ما چیزی در خصوص انتخاب سراجی اعلام نکردیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط دبیرکل نیز گفت: دبیرکل فدراسیون (حسن کامرانی‌فر) به کارش ادامه خواهد داد.

وی در خصوص انتشار اخبار مختلف از جلسه، توضیح داد: برخی گمانه زنی و اخباری از هیات رئیسه بیرون می‌آمد که نمی‌دانم چرا در رسانه‌ها مطرح شد. قرار است از این پس من خدمت شما برسم و اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.

اصولی در خصوص زمان برگزاری مجمع فدراسیون گفت: ابتدا اردیبهشت ماه را در نظر داشتیم که اکنون باید دستور جلسه تغییر کند. تشریفاتی نیاز است تا طبق اساسنامه جلو برویم. این مجمع است که باید تصمیم نهایی را در خصوص عزل عزیزی خادم بگیرد. به طور حتم مجمع سال آینده و در اولین فرصت برگزار خواهد شد.

وی گفت: اکنون تصمیم این است تا میرشاد ماجدی با قدرت به عنوان سرپرست فدراسیون فعالیت کند. در خصوص پست‌های دیگر که وی فعالیت می‌کند هم تصمیم‌گیری می‌شود.

اصولی در خصوص اقدام شجاعانه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای عزل رئیس، اظهار داشت: این اختیار از سوی مجمع به هیات رئیسه داده شده است. این اعضا هرجا مشکلی باشد با مستندات ورود می‌کنند. این می‌تواند برای استفاده از خرد جمعی یک الگو در فضای مدیریت ورزش باشد. این اقدام جدیدی بود و پیام آن اتکاء به خرد جمعی در چارچوب قانون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha