حدود ۲۵درصد مبتلایان بدحال کووید ۱۹ در مراغه کودکان هستند

مراغه- ایرنا - معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به اینکه واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال، توصیه سازمان بهداشت جهانی و مورد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است، گفت: ۲۵ درصد از مبتلایانی که با حال بد به مراکز درمانی مراغه مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند، جزو همین گروه سنی هستند.

دکتر احمد مجتهدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کودکان در شرایط ناشی از شیوع اومیکرون بیش از پیش در خطر هستند و حتی در میان مبتلایان بدحال شهرستان نوزدادان یک ساله نیز به چشم می‌خورند.

وی با بیان اینکه واکسن «سینوفارم» و «پاستوکووک» به این گروه سنی تزریق می‌شود، اضافه کرد: والدین فرصتی برای بررسی و حساسیت ندارند و باید در اسرع وقت و قبل از ابتلای فرزندشان به کووید ۱۹ نسبت به واکسیناسیون کودکان علیه کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: نکته قابل تامل اینکه اومیکرون در ۴۰ کشور دنیا جهش یافته و با سرعت و شدت انتقال‌پذیری بالاتر، ابتلای کودکان را هدف قرار داده است و بر همین اساس والدین باید هرچه سریع‌تر در این زمینه وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در تمامی مراکز جامع و پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی مراغه انجام می‌شود، بیان کرد: والدین با مراجعه به این مراکز و پایگاه‌ها می‌توانند با پزشکان نیز مشورت کنند و اگر کودکی بر اساس یافته‌های بالینی به واکسیناسیون نیاز نداشته باشد نیز پزشک مربوطه راهنمایی لازم را ابلاغ خواهد کرد.

تزریق واکسن به کودکان از لحاظ علمی، اخلاقی و فنی بررسی شده است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه تاکید کرد: تزریق واکسن به کودکان از لحاظ علمی، اخلاقی و فنی بررسی شده است و والدین باید به این بررسی‌ها اطمینان کنند.

به گفته دکتر مجتهدی از واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال در مراغه به خوبی استقبال شد و ۹۵ درصد از جمعیت هدف این گروه سنی تاکنون واکسینه شده‌اند اما در مورد کودکان پنج تا ۹ سال استقبال پایین و حدود پنج درصد است.

وی با تاکید بر اینکه کودکان حتی اگر در خانه بمانند هم در امان نخواهند بود، افزود: بیشتر ابتلاها در زمان حاضر خانوادگی و فامیلی بوده و متاسفانه سیر بیمای واقعا شدید است.

وی بیان کرد:  تنها راه مقابله با کرونا و به دست آوردن ایمنی جمعی در شرایط فعلی واکسیناسیون و حفاظت فردی و اجتماعی است و حتی بزرگسالان هم باید نسبت به دریافت نوبت سوم واکسن خود در اسرع وقت اقدام کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از مسئولان ذیربط تاکنون ۹۰ درصد جمعیت هدف در مراغه نوبت اول، ۸۱ درصد نوبت دوم و ۵۰ درصد نوبت سوم را دریافت کرده‌اند اما استقبال والدین از واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در ۱۰ روز گذشته پایین بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha