۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84654946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا یادواره شهدای بابل را لغو کرد

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 84654946
کرونا یادواره شهدای بابل را لغو کرد

ساری - ایرنا - تشدید پیشروی رنگ قرمز کرونایی در مازندران طی یک هفته گذشته ، برنامه یادواره یک‌هزار و ۷۵۲ شهید شهرستان بابل را که قرار بود پنجم اسفند ماه برگزار شود ، لغو و به زمان دیگری موکول کرد.

 به گزارش ایرنا ، یادواره شهدای شهرستان بابل قرار بود با سخنرانی سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلای بزرگ شهر بابل برگزار شود.

روابط عمومی فرمانداری بابل روز شنبه اعلام کرد که برگزاری یادواره شهدای این شهرستان به دلیل شرایط حاد بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش  آن در تاریخ پنجم اسفند ماه لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.

 فرمانداری بابل اعلام کرد که زمان بعدی برگزاری یادواره پس از فروکش کردن شیوع اومیکرون اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

استان مازندران جزو پنج استان نخست کشور است که سویه اومیکرون کرونا در آن  از اوایل دی ماه به چرخش درآمد و طی روزهای اخیر هم نخستین قله پیشروی را با تحمیل رنگ  قرمز کرونایی به استان پشت سر گذاشت.

 طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حال حا ضر ۱۹ شهرستان مازندران از جمله بابل در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند ، وضعیت یک شهرستان نارنجی است و دو شهرستان دیگر هم رنگ زرد کرونایی را حفظ کرده اند.

تازه ترین گزارش دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که تنها در ماه بهمن جاری حدود ۱۵۰ نفر در استان به خاطر ابتلا به کرونا جان باخته اند. این آمار با مجموع مرگ های کرونایی در ماه های آبان ، آذر و دی برابر می کند.

بابل به عنوان بزرگ ترین شهرستان مازندران دروازه ورود سویه اومیکرون به استان بوده است. نخستین بار چهارم دی ماه ابتلای  اولین بیمار مبتلا به این سویه در بابل گزارش شد و سپس ویروس اومیکرون در استان به چرخش درآمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha