تعداد بیماران خاص مبتلا به کرونا در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- مسوول امور بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران خاص مبتلا به کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی طی موج ششم شیوع این ویروس نسبت به موج قبلی آن کاهش داشته است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از دکتر جواد رجبیان گزارش داد: با توجه به دریافت سه دز واکسن توسط بیماران خاص در این استان، موارد ابتلا به کرونا در بین آنان کاهش چشمگیر یافته است.

وی افزود: بیماران مبتلا به سرطان، ام.اس، تالاسمی، هموفیلی، بیماران دیالیزی، پیوند عضو و بیماریهای سخت درمان در دسته بیماران خاص قرار می‌گیرند.

مسوول امور بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای بیماران دیالیزی مبتلا به کرونا مرکز دیالیز آل محمد (ص) با پنج تخت و مرکز دیالیز بیمارستان شریعتی در مشهد با هفت تخت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی مبتلا به کرونا در فضای جداگانه خدمات مربوط به دیالیز خود را دریافت می‌کنند گفت: طی یک ماه گذشته نزدیک به ۲۰ بیمار دیالیزی در شرایط قرنطینه خدمات درمانی خود را دریافت کرده اند.

دکتر رجبیان افزود: تاکنون فوت ناشی از کرونا در میان بیماران خاص گزارش نشده است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

 ۲۰ هزار بیمار خاص و سخت درمان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha