۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبر: 84656645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم فضاسازی غرب در مورد بحران اوکراین

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبر: 84656645
تداوم فضاسازی غرب در مورد بحران اوکراین

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد انگلیس امروز مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین "بسیار محتمل" و "قریب‌الوقوع" است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، "جیمز کلورلی" وزیر امور اروپا انگلیس در گفتگو با شبکه اسکای نیوز انگلیسی ادعا کرد که هر آنچه روسیه در حال انجامش است، نشان می دهد حمله به اوکراین بسیار محتمل و بسیار قریب‌الوقوع است.

اظهارنظر این مقام ارشد انگلیس در حالی مطرح شده است که غرب همچنان بر تعیین زمان برای حمله روسیه به اوکراین اصرار دارد. این در حالی است که مسکو بارها اتهام تلاش برای حمله به اوکراین و فضاسازی غربی‌ها در این راستا را رد کرده است.

جیمز کلورلی افزود: متاسفانه در این لحظه مسئله حمله به اوکراین به نظر بسیار محتمل است اما همچنان به تلاش‌ها برای جلوگیری از وقوع جنگ ادامه می دهیم.

پیش از این بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه غرب و آمریکا درباره آمادگی مسکو برای حمله به اوکراین مدعی شد روسیه قصد دارد «بزرگترین جنگ در اروپا را از سال ۱۹۴۵ (زمان جنگ جهانی دوم) تاکنون به راه بیندازد.»

 ارتش اوکراین اواخر روز گذشته اعلام کرد که در گلوله‌باران نیروهای جدایی‌طلب در شرق اوکراین ۲ سربازش کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.

ارتش اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای جدایی‌طلب روز شنبه ۷۰ بار آتش بس را نقض کرده‌اند.

ارتش اوکراین در این بیانیه افزود، نیروهای جدایی طلب ۳۰ نقطه در خط مقدم را گلوله باران کردند در حالی که استفاده از سلاح‌های سنگین در توافقنامه‌ها ممنوع شده است.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

روابط مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha