کلنگ ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی جنت‌آباد قم به زمین زده‌ شد

قم- ایرنا- کلنگ ساخت مرکز خدمات جامع سلامت به همت خیر سلامت و دانشگاه علوم پزشکی قم در روستای جنت‌آباد از بخش مرکزی قم به زمین زده ‌شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، عملیات ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستای جنت‌آباد با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم، فرماندار و جمعی از مسئولان استان در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و زیربنای ۵۰۰ متر به همت خیر سلامت، سیدعلی محمد معصومی آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در این آیین گفت: مرکز خدمات جامع سلامت جنت‌آباد دارای یک خانه بهداشت ضمیمه با جمعیت سه هزار و ۳۲۹ نفر و همچنین یک خانه بهداشت غیرضمیمه به نام حسین‌آباد میش مست با جمعیت یک هزار و ۴۵۰ نفر می‌باشد.

سیامک محبی با اشاره به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه هدف روستایی در این مرکز، خاطرنشان کرد: خدمات سطح یک در قالب برنامه بیمه روستایی و پزشک خانواده به در این مرکز ارایه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تیم پزشک خانواده شامل پزشک، ماما و پرستار و همچنین کارشناسان بهداشتی ارایه این خدمات را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: با ساخت این مرکز خدمات جامع سلامت، دسترسی حدود پنج هزار نفر به خدمات سلامت تسهیل خواهد شد.

شهر قنوات به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان قم در بخش مرکزی استان قم قرار گرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است؛ این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است؛ گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی می‌باشد.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرار گرفته است و در گذشته از طریق حفر قنات، آب مورد نیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha