۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84657851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت هزار و ۸۲۳ گروه جهادی در خراسان شمالی

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبر: 84657851
فعالیت هزار و ۸۲۳ گروه جهادی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: هزار و ۳۴۹ گروه جهادی برادر و ۴۷۴ گروه جهادی خواهر در این استان فعالیت می کنند و به مردم محروم خدمات ارائه می دهند.

علی دارابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد؛  یک هزار و ۴۵۲ گروه جهادی محله محور و تنها در مناطق محروم استان فعالیت می کنند و مابقی نیز در جغرافیا محور و در صورت لزوم به سایر استان ها اعزام می شوند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی باید فعالیت‌های خود را در سامانه اطلس جهادی ثبت کنند، تصریح کرد: این سامانه جهت ارزیابی و جهت‌دهی گروه‌های جهادی به مناطق مختلف شکل گرفته است و گروه‌های جهادی پس از تایید در این سامانه و دریافت شناسه خدمات خود را آغاز می‌کنند.

دارابی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند، افزود: عمران، فرهنگ، اجتماعی، اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش و دامپزشکی از جمله عرصه‌های فعالیت این گروه‌ها است.

اجرای ۲۸۱ طرح عمرانی

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در ادامه از اجرای ۲۸۱ طرح عمرانی محرومیت زدایی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان توسط سپاه در مناطق کمتر برخوردار استان خبر داد و گفت: این طرح ها شامل احداث ۸۸ واحد مسکونی محرومان، ۸۱ مورد مرمت و بازسازی مسکن محرومان، ۲۳ مورد تعمیر  مساجد، ۳۳ مورد آبرسانی شرب و کشاورزی در مناطق روستایی و۶۱ مورد ساخت سرویس بهداشتی است.

وی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها از محل اعتبارات سپاه جوادالائمه خراسان شمالی، خیران و کمک های مردمی تامین شده است.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: علاوه بر این فعالیت های عمرانی ۴۲۰ مورد آزادسازی زندانیان غیرعمد نیز امسال توسط سپاه جوادالائمه نیز انجام شد و ۲۴ مورد میز خدمت نیز توسط گروه های جهادی در دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم برگزار شد.

وی ادامه داد: در تازه ترین کمک های امدادی سپاه؛ ۶۰ گروه جهادی از اصناف مختلف به مناطق محروم شهرستان های اسفراین، شیروان و بجنورد اعزام شده اند و در تمامی زمینه ها خدمات مشاوره ای و امدادی ارائه می دهند.

دارابی عنوان کرد: همچنین تفاهم نامه ای نیز بین بسیج سازندگی و اداره کل راهداری و خدمات جاده ای خراسان شمالی امضاء شده و مقرر شد تا ۱۸ کیلومتر از راه روستایی مناطق مرزی راز و جرگلان آسفالت شود که تا پایان امسال ارائه می شود.

خراسان شمالی ۶۳۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۴ درصد آن در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha