رشد ۱۳ درصدی تولید انرژی در نیروگاه برق شهر ری

شهرری - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه برق ری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون (پایان بهمن) این نیروگاه ۱۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش تولید انرژی داشته است.

حمید بادرستانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه روند افزایش تولید نسبت به سال گذشته، از ابتدای سال جاری تاکنون تولید نزدیک به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی و افزایش ۱۳ درصدی تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه با تولید حداکثری بطور همزمان در حال انجام است، افزود: نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصان پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات چندین واحد بطور همزمان، از مابقی ظرفیت خود برای تولید انرژی بطور مطلوبی استفاده کند.

بادرستانی بابیان اینکه حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه برای تابستان سال آینده یکی از مهمترین برنامه ها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این نیروگاه در حال حاضر با ۲۱ واحد گازی مولد برق با ظرفیت های متنوع و مجموع توان نامی تولید ۷۵۴ مگاوات در خدمت شبکه سراسری برق کشور است.

وی همچنین از ساخت و بومی‌سازی قطعات الکترونیکی توربین های گازی این نیروگاه به دست متخصصان توانمند داخلی خبرداد و گفت: خودباوری و تکیه بر توان داخلی و تمرکز بر دانش و تجربه فنی باعث شده است متخصصان نیروگاه ری نقشی تاثیرگذار در حوزه ساخت داخل قطعات و تجهیزات نیروگاهی داشته باشند.

بادرستانی ادامه داد: در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، با استفاده از دانش، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان این نیروگاه، جزو پیشگامان حوزه ساخت داخل تجهیزات نیروگاهی بوده ایم.

مدیرعامل نیروگاه برق ری تاکید کرد: ساخت کارت های الکترونیکی توربین های گازی متنوع نیروگاه در آزمایشگاه ابزار دقیق با اتکا به خودباوری، برگ زرینی از افتخارات صنعت برق به ویژه نیروگاه ری به شمار می رود.

این مسئول یادآور شد: همه مراحل ساخت این کارت ها در داخل نیروگاه انجام می شود و توانسته ایم علاوه بر رفع نیاز واحدهای خود، به نیروگاه های دیگر نیز خدمات ارائه دهیم و علاوه بر بی نیازی به واردات این قطعات صرفه جویی ارزی قابل توجهی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha