معاون استاندار: سند تحول در حوزه زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود

یاسوج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند تحول در حوزه زیرساخت‌های این استان تا ۱۰ اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا ، کیامرث حاجی‌زاده روز سه شنبه در نشست سند تحول استان با اشاره به اینکه یکسال از زلزله ۲۹ بهمن سی‌سخت گذشت، گفت: یکی از بحران‌هایی که به خوبی مدیریت شد زلزله سی‌سخت بود که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پاکسازی معابر و ارزیابی میزان خسارت وارده به سی‌سخت ظرف ۷۲ ساعت اشاره و عنوان کرد: مصوبات و اعتبارات خوبی برای شهر زلزله‌زده سی‌سخت انجام گرفت و بازسازی آغاز شد هر چند انتظار می‌رود واحدهای باقی‌مانده سریعتر سر و سامان داده شوند.

وی با بیان اینکه قرار بود قبل از شروع فصل سرما اکثر منازل ساخته و تحویل داده شود، افزود: از مجموعه یکهزار و ۶۰۰واحدی که در زلزله سی‌سخت کاملا تخریب شد طبق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکهزار و ۲۲۰واحد به بهره‌برداری رسیده و سقف سایر واحدهای باقی‌مانده تکمیل و در مرحله نازک‌کاری هستند که توصیه می‌کنیم بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند تا این تعداد واحد سریعتر به بهره‌برداری برسد.

حاجی‌زاده از تعمیر  سه هزار واحد مسکونی و تعمیر و تجهیز مدارس با پیگیری نوسازی، خیرین و بنیاد مسکن خبر داد و عنوان کرد: افزون بر ۲۸۰ میلیارد تومان برای حوزه زیرساختی دنا اختصاص یافت و رقمی بالغ بر  هزار میلیارد تومان به سی‌سخت اختصاص یافت.

وی  با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین چراغ راهنما در سطح استان و کشور است، گفت: مناطق صنعتی، گردشگری و توریستی و کشاورزی استان مشخص است اما گاهی دیده شده صنعت در منطقه‌ای احداث شده که با سند آمایش همخوانی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه آنطور که باید به سند آمایش سرزمین توجه نشده و یکی از گرفتاری‌های ما هم همین عدم توجه به سند آمایش سرزمین است، سند تحول توسعه استان برای یک دوره چهار ساله باید آماده شود و در این اسناد پیوست‌ زیست محیطی به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.

وی سند تحول استان را ذیل سند آمایش سرزمین دانست و گفت: سند تحول و توسعه استان  در حوزه زیرساختی تا ۱۰ اسفند جاری آماده شود، اولویت این سند پروژه‌های نیمه تمامی باشد که می‌توانند به توسعه استان کمک کنند.

حاجی زاده از  راه، آب و حوزه ارتباطات و فناوری به عنوان سه مورد مهم اولویت‌دار برای توسعه استان نام برد و اظهار داشت: راه محور توسعه استان است، و در حوزه آب اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهور اختصاص داده شده و در حوزه زیرساخت‌ ارتباطات و فناوری باید اقدامات اساسی صورت گیرد چرا که از مطالبات مهم مردم است.

وی با تاکید بر توجه به  زیرساخت‌های حوزه کشاورزی، حوزه نفت و گاز، حوزه فرهنگی، حوزه شهری و سازندگی و  عمرانی افزود: توسعه زیرساختی و توسعه اشتغال منجر به توسعه استان می‌شود بنابراین دستگاه‌ها کارگروهی در این خصوص تشکیل و اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها برای تدوین این سند پای کار باشند و آن را اولویت خود قرار دهند، گفت: سند تحول و توسعه استان باید تا ۱۲ اسفند برای بررسی در هیات دولت تحویل داده شود تا ذیل این سند اعتبارات استان مشخص و بتوانیم گامی در جهت پیشرفت استان برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha