۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84659413
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حکیم: حل مشکلات سیاسی عراق مشروط به وجود اراده سیاستمداران است

تهران - ایرنا - «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق حل مشکلات کنونی سیاسی عراق را مشروط به ترجیح دادن منافع ملی بر منافع شخصی از سوی سیاستمداران این کشور دانست.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های عراق به نقل از دفتر  «سید عمار حکیم» اضافه کردند که رهبر جریان حکمت عراق امروز (سه شنبه) در دیدار با «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد اظهار داشت: دست‌یابی به راه حل ممکن است و حل نشدنی نیست مشروط بر اینکه سیاستمداران منافع ملی را بر منافع خصوصی ارجح بدانند. 

حکیم در این دیدار بر ضرورت غلبه بر بن‌بست سیاسی در عراق تاکید کرد و گفت: برای معالجه وضعیت بحران کنونی [ عراق ] همه باید برای اجرایی شدن ابتکارات سیاسی ارائه شده اراده داشته باشند.  

بر اساس اعلام دفتر حکیم،  رهبر جریان حکمت عراق در این دیدار در خصوص تحولات صحنه سیاسی عراق و منطقه و روابط دو جانبه بین بغداد و واشنگتن و راه‌های توسعه آن به گونه‌ای که در خدمت دو کشور و منافع دو ملت باشد، با سفیر آمریکا در بغداد گفت و گو کرد. 

وی با اشاره به اینکه توافق بر مشترکات و استفاده از آن‌ها برای مدیریت بحران‌ها و مشکلات اهمیت دارد خواستار اتخاذ گفت و گو برای حل و فصل مناقشات داخلی، منطقه‌ای و بین المللی شد و افزود: ما می‌گوییم که مواضع سختگیرانه تنها منجر به عوارض و آسیب بیشتر به منافع عمومی کشورها و مردم می‌شود.  

حکیم پیشتر در ۲۰ بهمن امسال در دیدار با سفیر چین که در دفتر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، گفته بود که چنانچه اراده‌ای برای حل شرایط کنونی وجود داشته باشد و جریان‌های سیاسی منافع عمومی را بر هر مصلحتی ارجح بدانند، امکان حل بحران سیاسی پیش‌آمده وجود دارد. 

عراق از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اکتبر سال گذشته که نیروهای سیاسی نتوانسته‌اند با تشکیل دولت موافقت کنند با بحران سیاسی مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha