بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری گروه تروریستی الشباب از کجا تامین می‌شود؟

تهران - ایرنا - بودجه یکصد میلیون دلاری مدیریت و تسلیح گروه تروریستی الشباب در سومالی چگونه و از چه محلی تامین می‌شود؟ این سوالی است که یک موسسه تحقیقاتی مستقر در موگادیشو در گزارشی به آن پرداخته و به دست داشتن حتی برخی از مقامات و نظامیان «فاسد» سومالیایی در این مساله را هم افشا کرده است.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، گروه تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستاها و شهرک‌ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب‌گذاری و عملیات تروریستی نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهرهای بزرگ سومالی هدف قرار می‌دهد.
الشباب همچنین بارها به نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده و چند عملیات خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

رادیو بین المللی فرانسه امروز (چهارشنبه) بر اساس برآوردی که گروه تحقیقاتی موسسه «هیرال - (Hiraal) » مستقر در موگادیشو انجام داده، گزارش داد: سالانه یکصد میلیون دلار بودجه برای الشباب تامین می‌شود که این گروه تروریستی، ۲۴ میلیون دلار آن را برای تامین تسلیحات هزینه می‌کند.
بر اساس گزارشی که به تازگی توسط این گروه مطالعاتی منتشر شده، گروه تروریستی شباب فقط یک نیروی چریکی نیست که در روستاها عملیات نظامی انجام می‌دهد، بلکه نتایج تحقیقات موسسه هیرال نشان می‌دهد که الشباب پیش از هر چیزی یک دولت واقعی با یک رهبر، معاونان و انواع وزارت خانه اعم از دارایی، دفاع، پلیس و اطلاعات است.
بنا به تحقیقات صورت گرفته توسط این گروه مطالعاتی، بودجه یکصد میلیون دلاری سالانه الشباب، اساسا از طریق مالیات اجباری دریافت شده از مردم سومالی و بازرگانان از جمله در مناطق دولتی تامین می‌شود که این وجوه، به صورت نقدی و حتی در حساب‌های بانکی به شیوه پرداخت تلفنی یا حواله در گردش است.

بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری گروه تروریستی الشباب از کجا تامین می‌شود؟

البته به گزارش موسسه هیرال، الشباب برای تسلیح خود از محل توقیف‌ها و امکاناتی که توسط قاچاقچیان - که از مدت‌های مدید به خوبی در سومالی سازمان دهی شده‌اند - مقامات و نظامیان فاسد و واسطه‌هایی که این سلاح‌ها را از بازار سیاه بویژه در یمن (منطقه تحت تصرف نیروهای منصورهادی) خریداری می‌کنند، استفاده می‌کند. در یمن گذرگاه‌هایی از طریق خلیج عدن برای تحویل سلاح سازماندهی شده است.
در این گزارش با استفاده از اطلاعات منابعی مانند افسران امنیتی سابق و شبه‌نظامیان الشباب، طرح مدیریت این گروه تروریستی نیز توصیف شده است.
سه هفته پیش، نیروهای کماندوی ارتش سومالی در عملیات نظامی با حمله به عناصر گروهک تروریستی، هفت تن از نیروهای جنبش الشباب در جنوب این کشور را کشتند.
در آخرین عملیات گروه تروریستی الشباب در چهار روز پیش، بر اثر وقوع یک انفجار انتحاری در یک رستوران در شهر بلدواین مرکز استان هیران ۱۶ نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر مجروح شدند.
یک بمب گذار انتحاری زن با ورود به این رستوران جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد. در این انفجار همچنین ۲۰ نفر مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha