۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷
کد خبر: 84661484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود سامانه بارشی از اواخر امروز به کشور

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷
کد خبر: 84661484
ورود سامانه بارشی از اواخر امروز به کشور

تهران- ایرنا- وضعیت هوای کنونی در اغلب مناطق کشور آرام و پایدار است و سامانه بارشی، اواخر وقت امروز از مناطق غربی و جنوب غربی به کشور وارد می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار قابل پیش‌بینی است. از اواخر وقت امشب با نزدیک شدن سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور، بارش‌های پراکنده در این مناطق آغاز خواهد شد. 

این سامانه بارشی فردا در نوار غربی، دامنه جنوبی البرز، استان‌های قزوین، البرز ، تهران و بخشی از مناطق اصفهان فعال است و بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات، بارش برف را به همراه خواهد داشت.

همچنین با فعالیت این سامانه در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه لغزندگی جاده، کاهش شدید دید و مسدود شدن جاده‌های برف گیر پیش‌بینی می شود و رانندگانی که قصد تردد در این مناطق را دارند باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. 

فعالیت این سامانه تا روز شنبه نیز در کشور ادامه خواهد داشت و همچنین بارندگی در مناطق شرق و شمال شرق، ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. 

از بعدازظهر شنبه نیز با ورود جریانات شمال، استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران شاهد بارش باران خواهند بود و روز یکشنبه استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان رضوی و شمالی و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، تحت تاثیر این سامانه خواهند بود. 

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و در برخی مناطق پرتردد با افزایش غبار محلی همراه است. با آغاز بارش‌ها از فردا شب در تهران، شدت آلایندگی‌ها کم خواهد شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha