معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست/آشتی‌کنان شاگرد با استاد

تهران _ ایرنا _علی نوربخش، ایمان محمدی، محمدرضا مختاری، رسول گرمسیری و مهدی بالی در پنج وزن نخست پیکارهای کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی عنوان نخست را کسب کردند.

به گزارش ایرنا، چهل و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی از روز چهارشنبه (۴ اسفند) آغاز شد و فردا جمعه به کار خود پایان خواهد داد.

این مسابقات با حضور کشتی‌گیران داخلی و نمایندگان کشورهای ارمنستان و تونس در سالن آب و برق گیت ورزشی اهواز در حال برگزاری است.

محمد حسینوند جواهر فینالیست جوان وزن ۵۵ کیلوگرم با تاخیر زیادی در مسابقه حاضر شد و این موضوع مورد اعتراض مربیان علی نوربخش قرارگرفت. به نظر می‌رسید که پناهی اطلاعی از ساعت مسابقه خود نداشت و حتی لباس و کتونی خود را با کمک‌مربیان در کنار تشک پوشید.

سعید عبدولی دارنده برنز المپیک و طلای قهرمانی جهان که از سال گذشته از سوی محمد بنا سرمربی تیم ملی به اردو دعوت نشد و البته عبدولی هم انتقادهایی را نیز به بنا داشت در سال مسابقات حضور پیدا کرد و به سمت محمد بنا نرفت.

سعید عبدولی که به همراه فرزندش در سالن مسابقات حضور یافته بود، بعد از گذشت دقایقی محمد بنا فرزند عبدولی را در آغوش گرفت و همین موضوع سبب شد تا عبدولی به سمت استادش برود و با احوالپرسی به نوعی به اختلاف خود با محمد بنا پایان دهد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی به همراه حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان و جمعی از مسوولان استانی در جایگاه ویژه برای تماشای مسابقات حضور یافتند. سعید عبدولی فرنگی‌کار عنوان‌دار کشورمان نیز با حضور در جایگاه حضور دبیر را خوشامد گفت و در کنار او نشست تا به نوعی به اختلافاتی که با او داشت نیز پایان دهد.

در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری فرنگی‌کار کهنه‌کار اندیمشکی و استان خوزستان در حالی که ۳ بر یک از محمدحسین محمودی عقب بود با اخطار پوئن داور روبرو شد و با گرفتن مایه فیتو و تاباندن آن حریف را روی پل برد و با ضربه فنی حریفش را شکست داد و موجب خوشحالی هم استانی‌های خود شد و به شدت از سوی حاضرین در سالن تشویق شد.

معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست/آشتی‌کنان شاگرد با استاد

نفرات برتر پنج وزن نخست به این شرح است: 

۵۵ کیلوگرم:

فینال: علی نوربخش ۷ – محمد حسینوند پناهی ۲

رده‌بندی:
پویا دادمرز  ۸– مهدی کمالی صفر
مهدی جواهری ۱۰  – کیانوش شمشیری یک

۶۳ کیلوگرم:

فینال: شیرزاد بهشتی‌طلا ۲ – ایمان محمدی ۷

رده‌بندی:
هراچیا پوقوسیان (ارمنستان) صاحب مدال برنز شد. (آرمین محب ثابت حضور نیافت)

آرمن میلیکیان (ارمنستان) ۳– سیدمصطفی رضایی یک

۷۲ کیلوگرم:

فینال: اشکان سعادتی‌فر یک - محمدرضا مختاری ۲

رده‌بندی:

محمدرضا رستمی ۲ – امیر عبدی ۱۰
محمد غلامی  ۱۱ – سربوز برنتسیان (ارمنستان) ۴

۸۲ کیلوگرم:

فینال: محمدحسین محمودی ۳– رسول گرمسیری ۳ (برنده با ضربه فنی)

رده‌بندی:
سیداحسان موسوی- جمال اسماعیلی (برنده با ضربه فنی)

عباس مهدی‌زاده ۸ – امیرمحمد ذاکریان صفر

۹۷ کیلوگرم:

فینال: مهدی بالی ۴ – مهدی فلاح ۲

رده‌بندی:
وحید دادخواه یک – مرتضی الغوثی ۳
مهدی خانی چگینی ۳ (چگینی)– میلاد سلیمی‌زند ۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha