تشدید نظارت‌ها سرلوحه کار جامعه مهندسان باشد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: تشدید نظارت‌ها و جدیت در اجرای مقررات ملی ساختمان برای کاهش خطرات احتمالی از جمله سیل و زلزله باید سرلوحه کار جامعه مهندسان باشد.

به گزارش ایرنا، سید علی احمد زاده عصر پنجشنبه در نشست با رییس و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان  کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز مهندس و زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت مطلوب بر حسن اجرا در حوزه ساختمان و عمران، ضروری است.
وی با اشاره به معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرها و مناطق مختلف روستایی این استان به یک معضل تبدیل شده و نارضایتی های اجتماعی، فرهنگی زیادی به دنبال داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تشدید نظارت‌ها در اجرای مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی جان و مال مردم را بسیار مهم بوده و جامعه مهندسان بیش از پیش فعال و با انگیزه در کنار مردم باشند.

احمدزاده عنوان کرد: برای رفع ایراداتی که در زمینه کیفیت ساخت و سازها در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد همه جانبه پشتیبان و حامی جامعه نظام مهندسی استان هستیم.

وی بر تعامل و همکاری بیشتر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاونت عمرانی استانداری، دفتر فنی، دفتر امور شهری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری ها و دیگر دستگاه های مرتبط استان تاکید کرد و ابراز داشت: انتظار است در این عرصه تنها انگیزه مادی نباشد و حس انسان دوستی و ارائه خدمت به مردم مبنا قرار گیرد.

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد بر جلوگیری از گسترش هرگونه تخلف ساختمانی به عنوان یک نگرش و برنامه عملی و همچنین به خود مراقبتی و خود نظارتی در این حرفه مهم و فنی تاکید کرد.

وی اهمیت طراحی، نظارت و اجرا از سوی  مجریان در حوزه نظام مهندسی را بسیار مهم و ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: نظام مهندسی استان مدافع حقوق مردم باشد و استفاده از ظرفیت جامعه مهندسین در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی مد نظر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha