۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84663032
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برف و باران جاده‌های زنجان را لغزنده کرده است

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۰۶
کد خبر: 84663032
برف و باران جاده‌های زنجان را لغزنده کرده است

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بارش برف و باران سطح آزادراه‌ها و سایر جاده‌های زنجان کوهستانی را لغزنده کرده است، رانندگان زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

عبدالحسین علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر بارش باران آزادراه‌های زنجان - تبریز، زنجان - قزوین و جاده های ترانزیت زنجان به میانه، زنجان به خرم دره - ابهر را لغزنده کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون گردنه های شهرستان طارم پوشیده از مه غلیظ است، خاطرنشان کرد: بارش برف در جاده های خدابنده به همدان، زنجان - طارم، سلطانیه - خدابنده و زنجان - تهم - چورزق جریان دارد.
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تردد در همه جاده های کوهستانی استان ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است.
علی اکبری اظهارداشت: رانندگان در صورت ضرورت برای تردد از وضعیت جاده های کشور مطلع شده، از سالم بودن خودرو و پُر بودن باک اطمینان داشته باشند و  تجهیزات زمستانی اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
وی یادآوری کرد: رانندگان و مسافران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا در ادامه مسیر گرفتار مشکلات ناشی از شرایط جوی نشوند. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
علی اکبری ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha