سامانه بارشی در خراسان رضوی گسترش می‌یابد

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷
کد خبر: 84663114
سامانه بارشی در خراسان رضوی گسترش می‌یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز (شنبه) و اواخر وقت امشب سامانه بارشی در این استان گسترش یافته و بارندگی از نواحی غربی و شمال غرب آن آغاز می‌شود.

مرتضی اثمری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: فردا نیز در بیشتر نقاط استان به‌ ویژه نیمه شمالی آن بارندگی رخ می‌دهد که گاهی به‌ صورت رگبار و همراه با رعدوبرق خواهد بود.

وی ادامه داد: دمای هوای استان خراسان رضوی به صورت نسبی رو به افزایش است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته جاری در استان فعال است و بیشترین میزان بارندگی نیز در همین روز خواهد بود.

وی با بیان اینکه هوای استان از امروز تا صبح یکشنبه گرم‌ می‌شود افزود: کاهش نسبی دمای هوا در این استان از روز یکشنبه آغاز می شود و روز دوشنبه نیز کاهش قابل‌ ملاحظه دمای هوا پیش بینی می شود بطوری که دمای هوای روزانه به حدود ۱۴ درجه و دمای هوای شبانه نیز به حدود چهار درجه سلسیوس می‌رسد.

اثمری ادامه داد: سرعت باد نیز در استان از فردا افزایش می یابد.

وی گفت: از روز سه‌شنبه تا آخر هفته جاری جو پایدار در استان خراسان رضوی پیش‌بینی می شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین سه تا ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان بود افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۰ درجه و کمینه دمای هوای آن به هفت درجه سلسیوس می‌رسد.

نیشابور با کمینه دمای هوای صفر درجه و سبزوار با بیشینه دمای هوای ۲۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت نیز در شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha