مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی نسبت به افزایش مصرف آب هشدار داد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نسبت به افزایش مصرف آب در آستانه سال نو به علت خانه تکانی‌ها هشدار داد و گفت: در صورت مدیریت نشدن آن، شاهد افت فشار این ماده حیاتی در استان خواهیم بود.

غلامحسین ساقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون مصرف آب روندی افزایشی پیدا کرده است و اگر به همین شکل ادامه یابد فشار آب کاهش پیدا می کند.

وی گفت: به مردم توصیه می شود از روش هایی برای شست و شو استفاده کنند که کمترین میزان مصرف آب را به خود اختصاص دهد، مردم از شست و شوی فرش در منزل به شدت خودداری کنند و این کار را به شرکت های فعال در این بخش واگذار کنند.

ساقی خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از افت فشار آب و برخورداری همه مشترکان از جریان مستمر آب ضروری است مشترکان انجام خانه تکانی و نظافت منزل  را با مدیریت مصرف پیش ببرند.

وی میزان تولید آب شهری و روستایی استان را در سال جاری  ۶۵ میلیون و ۴۴۷ هزار متر  اعلام کرد و افزود: تولید آب امسال ۲.۱ درصد افزایش دارد اما به همان میزان نیز مصرف آب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار داشت: میزان آب تامین شده ۱۰ ماهه در شهرهای استان  ۳۸ میلیون و ۳۰۵ متر مکعب و در روستاها ۲۷ میلیون و ۱۴۲متر مکعب و مصرف آب نیز ۴۷ میلیون و ۶۵۰ متر مکعب بود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف آب مشترکان استان در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن پنج درصد افزایش داشت که امسال نیز این رقم از ۴۶ میلیون متر مکعب پارسال به ۴۷میلیون و ۶۵۰ متر مکعب در ۱۰ ماه افزایش یافته است.

وی از مشترکان آب خواست در ایام پایانی سال به مدیریت مصرف آب توجه بیشتری نشان دهند تا در آخرین روزهای اسفند با مشکل مواجه نشوند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و بیش از ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha