اینفلوئنسرها باید مالیات بپردازند

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد اینفلوئنسرهایی به حدی رسیده که برخی از آنها نسبت به بیمه معده خود اقدام کردند که لزوم پرداخت مالیات از سوی آنها ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «مالک شریعتی نیاسر»  در جلسه علنی روز شنبه (۷ اسفندماه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با طرح پیشنهادی برای اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی گفت: در این پیشنهاد گفته شده اینفلوئنسرهایی که بالای ۲۰۰ هزار فالوور دارند باید مالیات پرداخت کنند.  چرا که در روزهای گذشته خبری منتشر شد که یکی از آنها از این اینفلوئنسرها که مستر تیستر نام دارد، با داشتن درآمد بالا معده خود را بیمه کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: بر اساس پیشنهادی که ارائه شده باید عدالت اجرایی شود و این قشر پردرآمد نیز مالیات بپردازد.

معاون سازمان برنامه و بودجه در خصوص پیشنهاد شریعتی بیان کرد: در قانون مالیات های مستقیم همه اینفلوئنسرها به پرداخت مالیات موظف شدند. اما اینکه سقفی تعیین شود و بگوییم از ۲۰۰ هزار به بالاتر باید مالیات پرداخت کنند، سبب خواهد شد برخی از پرداخت مالیات معاف شوند. هر کسی که در کشور در این حوزه فعالیت می‌کند مشمول مالیات می شود و باید مالیات خود را بپردازد.

«عبدالرضا مصری» که اداره جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در این باره گفت: در قانون مالیات های مستقیم حتی اینفلوئنسرهایی که زیر ۲۰۰ هزار نفر فالوور دارند باید مالیات بپردازند. آقای شریعتی نیز اعلام کردند اگر در مشروح مذاکرات این موضوع اعلام شود پیشنهاد خود را پس می گیرد و اکنون پیشنهاد خود را پس گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha