۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84664676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرتاب نسل جدید موشک چین با قابلیت قرار دادن ۲۲ ماهواره در فضا

تهران – ایرنا – چین روز یکشنبه نسل جدیدی از موشک های خود با قابلیت پرتاب ۲۲ ماهواره در فضا را آزمایش کرد و به رکود داخلی بیشترین ماهواره های پرتاب شده با یک موشک دست یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، این موشک ساعت ۱۱ و ۶ دقیقه به وقت پکن از پایگاهی در جنوب این کشور پرتاب شد قبل از آنکه ماهواره ها را در مدار از پیش تعیین شده قرار دهد.

این ماهواره ها سپس در ۱۲ گروه رها می شوند و عمدتا برای خدمات سنجش از راه دور تجاری، رصد محیط زیست دریایی، جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و کاهش بلایای طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

پرتاب نسل جدید موشک چین با قابلیت قرار دادن ۲۲ ماهواره در فضا

موشک پرتاب شده موسوم به «لانگ مارچ ۸» (Long March-۸) نسخه اصلاح شده پرتابگر متوسط با ارتفاع ۴۸ متر و وزن برخاست ۱۹۸ تن است. این موشک از پیشرانه های غیرسمی و غیرآلاینده با ظرفیت ۳ تن برای مدار همزمان خورشید یا خورشید آهنگ استفاده می کند.

مدل اصلاح شده در مقایسه با مدل اصلی از تقویت کننده جانبی برخوردار نیست، اما می تواند چند ماهواره را با شرایط مداری مختلف پرتاب کند.

لانگ مارچ ۸ نسل جدید پرتابگر چین است. تحقیقات و ساخت این موشک در سال ۲۰۱۷ آغاز شد. مدل اصلی اولین ماموریت خود را در سایت پرتاب ساحلی ونچانگ در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ انجام داد.

پرتاب نسل جدید موشک چین با قابلیت قرار دادن ۲۲ ماهواره در فضا

این موشک که از طرف آکادمی فناوری وسایل پرتاب چین که زیرمجموعه شرکت علوم و فناوری هوافضای چین است، طراحی و ساخته شده شکاف در توانایی پرتاپ چین در مدار خورشیدی را پر می کند و نیاز بیش از ۸۰ درصد از ماموریت های پرتابی برای فضاپیماهای مدار متوسط و پایین را تامین می کند.

این پروژه به محض تکمیل شدن فاصله پرتاب موشک را به هفت روز کاهش می دهد و امکان ۵۰ پرتاب در سال را فراهم می سازد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha