۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84665261
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۶میلیارد ریال زکات در سنندج جمع‌آوری شد

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸
کد خبر: 84665261
۹۶میلیارد ریال زکات در سنندج جمع‌آوری شد

سنندج- ایرنا- معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)کردستان گفت: در سال جاری ۹۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال زکات در شهرستان سنندج جمع‌آوری و در سرفصل‌های مختلف هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، هیوا رحیمی عصر یکشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان سنندج اظهار داشت: این میزان زکات در سطح شهرستان سنندج و ۱۴۲ روستا جمع‌آوری شده که ۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال آن زکات واجب، چهل میلیارد ریال زکات فطریه و هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز کفاره بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد این مبلغ در بین نیازمندان همان منطقه توزیع شده است، گفت: ۲۷۲ مورد کمک ‌درمانی، خرید و احداث یک واحد مسکن و  همچنین پنج‌هزار و ۴۰۰ مورد کمک معیشت از محل زکات پرداختی خیران به نیازمندان پرداخت شده است.

معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: همچین پنج مورد تعمیرات مسجد از محل زکات جمع آوری شده در سنندج انجام شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم انتظار می رود، با مشارکت اصناف و بازاریان، زکات مال التجاره بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا نیازمندان بیشتری از این امر خداپسندانه بهره‌مند شوند.

در پایان این جلسه از همکاری و همراهی موثرین و فعالان حوزه زکات سنندج تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha