معاون وزیر تعاون: رییس جمهور بر رفع فقر مطلق تاکید دارد

مشهد- ایرنا- معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: رفع فقر مطلق مورد تاکید رئیس جمهور است، با اصلاح نظام یارانه‌ای باید بتوانیم دهک‌های پایین را کمک کنیم .

علی حسین رعیتی فرد روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در مشهد افزود:مردم نیز از دولت انقلابی و مردمی توقع دارند که به داد محرومان و مستضعفان برسد که این بخش محور کار وزارت تعاون است.

وی با بیان اینکه زیست بوم اشتغال از دیگر مواردی است که پیگیر هستیم، افزود: دغدغه اشتغال مردم  باید با استفاده از ظرفیت های موجود هر استان رفع شود.

 معاون وزیر تعاون اظهار داشت: ساماندهی بنگاههای اقتصادی وابسته به وزارت تعاون از دیگر اقدامات در حال انجام است. بنگاه هایی که در سالیان متمادی شاید به نوعی مأمن موضوعات خاصی شده بود، با تلاش ویژه‌ تیم‌های اقتصادی وزارتخانه ساماندهی خواهند شد.

وی گفت: این وزارتخانه در هر ماه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی حقوق پرداخت می‌کند. ۱۸ هزار میلیارد تومان برای صندوق تامین اجتماعی و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان هم برای صندوق بازنشستگی کشوری است.

رعیتی فرد ادامه داد: در سه تا  چهار ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، دستکم برای این پرداختها پنج هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که از بانک‌ها استقراض شد اما طی ۲ ماه اخیر با اقداماتی که در بنگاههای اقتصادی صورت گرفت، روند استقراض به صفر رسید.

وی افزود: امیدواریم بنگاه های اقتصادی نقش خود را برای ارائه خدمت به جامعه بازنشستگی مستمری بگیر و جامعه کارگری به خوبی ایفا کنند.

معاون روابط کار وزیر تعاون با اشاره به چالشهای صندوق‌های بازنشستگی در کشور گفت: این صندوق ها باید درآمدشان با ارائه خدماتی که انجام می‌دهند برابر شود که این امر نیازمند تلاش ویژه می باشد و این اتفاقات در حال رقم خوردن است.

رعیتی فرد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌ها برای بهبود شرایط کارگری و کارفرمایی استفاده نماییم، افزود: یکی از دغدغه ها حقوق و دستمزد است که در این زمینه تاکنون جلسات مختلفی برگزار شده تا بتوانیم دغدغه کارگران و جامعه کارفرمایی را به سرانجام برسانیم.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه در خراسان رضوی حدود سه میلیون نفر جامعه هدف وزارت تعاون هستند، افزود: این جمعیت نیازمند تلاش ویژه مدیران وزارتخانه است، مدیر قبلی که امروز تودیع شد تلاش بسیاری کرد که آرامش بر استان حاکم باشد و قانون برای او اصل بود. در انتخاب مدیر جدید هم به دنبال این بودیم که فردی انتخاب شود که دغدغه ها را بداند و سابقه و تجربه لازم را داشته باشد.

معاون وزیر تعاون: رییس جمهور بر رفع فقر مطلق تاکید دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی هم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ما ثابت کرد که حضور و نقش‌آفرینی مردم در همه صحنه‌ها مهم است، مردم باید پرچمدار تحولات و نقش آفرین باشند و مسوولان باید بستر حضور آنها را فراهم کنند.

مرتضی دهقانی ادامه داد: در استانداری هم در خدمت هستیم که منشا تحولات بیشتر باشیم باید نگاه ها را از روزمرگی خارج کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم گفت: باید به گونه ای کار وعمل کرد تا در هنگام واگذاری مسوولیت پشیمان نبوده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده باشیم.

محمد امین بابایی با بیان اینکه شفافیت صداقت و نوآوری جزو اصول کار ما است، افزود: در زمینه فرهنگی و اجتماعی و ارتقای فرهنگ کار هم باید سرمایه‌گذاری ویژه انجام شود.

مدیریت اجتماعی و همچنین مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از جمله مسوولیتهای است که بابایی پیش از این بر عهده داشت.

پیش از بابایی، حمیدرضا پناه از مهرماه پارسال تاکنون این مسوولیت را به عهده داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha