پرداخت ۳۴ میلیارد ریال وام اشتغال به معتادان بهبود یافته در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از پرداخت ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به معتادان بهبودیافته و خانواده آنها توسط نهادهای حمایتی در سالجاری خبر داد.

سعید آیتی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان تسهیلات اشتغالزایی، ۲۰ میلیارد ریال را اداره کل بهزیستی استان، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را نیز اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان پرداخت کرده است.

وی افزود: بازپرداخت این تسهیلات بلندمدت و با بهره چهار درصد است.

آیتی یادآور شد: امسال برای حمایت از معتادان بهبود یافتگان و تشویق کارفرمایان، از ۲۰ فرد بهبودیافته که در کارگاه ها فعالیت می کردند،  حمایت های بیمه ای شد.

وی با بیان اینکه هم اینک ۱۳۰ کلینیک و مرکز ترک اعتیاد در استان فعالیت دارند، گفت: این مراکز درمانی سرپایی ترک اعتیاد در استان بیشتر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند که کمیته ای متشکل از بازرسان به طور مستمر بر فعالیت این مراکز و نحوه توزیع متادون ها نظارت دارند.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha