کلاهبرداری با پیامک واریز سود سهام عدالت/ هموطنان هوشیار باشند

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور با بیان اینکه مجرمان سایبری با ترفند جدید ارسال پیامک با نام «واریز سود سهام عدالت» مترصد کلاهبرداری مالی از هموطنان هستند، هشدارداد: تمامی ابلاغیات و اطلاع رسانی در خصوص بهره مندی از خدمات دولتی از طریق شماره تلفن های پوششی صورت خواهد گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی با بیان اینکه بر اساس رصدهای صورت گرفته در پلیس فتا و گزارش های دریافتی از سوی هموطنان گرامی مشخص شد این بار مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک پس از هک گوشی تلفن همراه فریب خوردگان و هدایت به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان اقدام می کنند.

وی در تشریح شگرد این کلاهبرداران بیان داشت: ترفند این مجرمان سایبری دقیقا شبیه ترفند ابلاغیه های قضائی سامانه ثنا بوده و با توجه به آگاهی هموطنان نسبت به کلاهبرداری با عنوان سامانه ثنا مجرمان سایبری در اقدامی جدید به قصد سوء استفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور ادامه داد: عموم مردم باید ضمن حفظ هوشیاری نسبت به شگرد این افراد کلاهبردار همواره این آگاهی را داشته باشند که تمامی ابلاغیات و اطلاع رسانی در خصوص بهره مندی از خدمات دولتی از طریق شماره تلفن های پوششی صورت خواهد گرفت و هیچ سازمان و نهاد دولتی از طریق شماره تلفن های شخصی با اپراتورهای مختلف تلفن همراه برای برقراری ارتباط با کاربران خود اقدام نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آمار و اطلاعات دهک های مختلف جمعیتی در اختیار سازمان های مربوطه برای واریز سود سهام عدالت قرار دارد، هیچ گونه نیازی به ثبت نام یا درج اطلاعات در سایر سامانه ها نمی باشد.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور همچنین از شناسایی ۶ نفر مجرم سایبری در این خصوص خبرداد و گفت: اقدام علیه سایر مرتکبان در جریان است و به هیچ عنوان شهروندان نباید فریب این ترفند مجرمان کلاهبرداران سایبری را بخورند.

سرهنگ پاشایی از تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی خواست که در هنگام اجرای طرح های کلی و یا هر گونه فعالیت عام المنفعه راه های دقیق دسترسی به خدمات تعیین شده را در ابتدا برای هموطنان از طریق رسانه ملی و سایر راه های ارتباطی تشریح کنند چرا که یکی از دلایل اصلی فریب هموطنان ناشی از عدم آگاهی از نحوه کلاهبرداری از خدمات تعیین شده بوده و تمامی نهادها، دستگاه های اجرایی و خدمات رسان دولتی نیز می بایست سهم بسزایی در آگاهی بخشی به هموطنان ایفا نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha