۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84666221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر دفاع بلغارستان متهم به جانبداری از روسیه، برکنار شد

تهران- ایرنا- کریل پتکوف، نخست‌وزیر بلغارستان از پیشنهاد برکناری استفان یانوو وزیر دفاع این کشور به دلیل اکراه و خودداری در استفاده از کلمه "جنگ" برای توصیف حلمه روسیه به اوکراین، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، پتکوف افزود که دولت راست‌میانه ائتلافی امروز (دوشنبه) جلسه‌ای برای بررسی وضعیت و برکناری یانوو همچنین پیشنهاد وزیر دفاع جدید برگزار خواهد کرد. 

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد پنجشنبه (۵ اسفند) وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری بامداد پنجشنبه پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کردند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌هاست.

پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

در حالیکه درگیری‌ها همچنانان ادامه دارد، دو طرف بر سر مذاکره در خاک بلاروس نزدیک مرز اوکراین توافق کردند و قرار است این مذاکرات امروز (دوشنبه) ظهر انجام شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha