خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در مازندران ممنوع شد

ساری - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در این استان خبر داد و گفت که با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود : با توجه به‌روزهای پایانی سال و تجارب سنوات گذشته عده ای از افراد فرصت طلب در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه‌های گیاهی نظیر سنبل آبی می کنند.
وی گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مازندران همانند سنوات گذشته با گشت و نظارت مستمر، در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر خرید و فروش گونه های جانوری و گیاهی در سطح این استان با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.
ابراهیمی کارنامی افزود: ممنوعیت صید، نگهداری، حمل و نقل، خرید و فروش‌حیوانات و جانوران وحشی از طریق رسانه ها اطلاع‌رسانی می شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی جهت تنویر افکار عمومی و کاهش سطح تخلفات در این بخش باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از شهروندان خواست از خرید جانوران وحشی که بیشتر گونه‌های در معرض خطر انقراض هستند خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی بویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را برای پیگیری به ادارات تابعه مستقر در شهرستان‌ها اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت، ۲ میلیون و ۴۰۰ هکتار مساحت دارد که از این میزان، ۵۳۰ هکتار اراضی زیست محیطی است که در قالب پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت‌شده تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

در این استان زیستگاه ۴۹۰ گونه جانوری از رده‌های مختلف مهره‌داران اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستیان و ماهی‌ها است. ۲۶ گونه جانوری در مازندران در زمره گونه های تحت حمایت سازمان های بین المللی محیط زیست قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha