رویکرد بنیاد مستضعفان نگاه ویژه به مناطق محروم است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: رویکرد بنیاد مستضعفان، نگاه ویژه به مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی است.

جواد قناعت دوشنبه شب در دیدار رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: این سفر همزمان با عید سعید مبعث و سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته و قطعا منشاء خیر و برکت و حرکت‌های تحولی برای استان خواهد بود.

وی یادآور شد: با استقرار آقای فتاح در بنیاد مستضعفان کشور، شاهد حرکت‌های جهادی، جدید و بسیجی در این مجموعه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در یک اقدام جدید و طی تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن، ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در سطح کشور احداث می‌شود.

قناعت افزود: استان‌های زیادی پیگیر بودند تا منطقه پایلوت (آزمایشی) برای اجرای این طرح باشند اما به لطف رییس بنیاد مستضعفان، خراسان‌ جنوبی به عنوان منطقه پایلوت(آزمایشی) انتخاب شد و فردا و در مراسمی با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، عملیات اجرایی این طرح در سطح کشور و با محوریت شهرستان مرزی درمیان خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: در این سفر علاوه بر کلنگ‌زنی ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان، اقدامات ۲ سال اخیر بنیاد علوی در منطقه هدف شهرستان درمیان نیز پیگیری می‌شود.

قناعت، خراسان جنوبی را سومین استان پهناور و دومین استان محروم کشور معرفی و اضافه کرد: حجم محرومیت حاکم بر خراسان جنوبی قابل مقایسه با دیگر استان‌ها و در گذشته بی‌توجهی‌های زیادی به این استان شده که این موضوع باعث شد در شاخص‌های توسعه‌ای رتبه‌های خوبی در سطح کشور نداشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه فردا در جلسه‌ای با حضور مدیران استان در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد در خراسان جنوبی بحث و گفت و گو خواهد شد، از نگاه ویژه بنیاد مستضعفان به استان خراسان جنوبی قدردانی کرد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امروز در رأس هیاتی وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی قرار گرفت.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، شرکت در شورای انسجام‌بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان، بازدید از روند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف بنیاد علوی و نیز اراضی در اختیار بنیاد مستضعفان در شهر بیرجند از جمله برنامه‌های فتاح در این سفر ۲ روزه است.

مهمترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور است که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان به‌صورت پایلوت در شهرستان مرزی درمیان کلنگ‌زنی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha