پیگیر رتبه‌بندی معلمان هستیم/نیمی از ۱۰۱ هزار ملک آموزش وپرورش بدون سند است

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیر رتبه‌بندی معلمان هستیم، گفت: حدود ۱۰۱ هزار ملک مربوط به آموزش و پرورش در کشور وجود دارد که بیش از نیمی از آن فاقد سند و این موضوع یک تهدید است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز سه شنبه در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با بیان اینکه تعاملات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید اثربخش، سازنده و رفع کننده چالش ها باشد، افزود: در سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی، ردیف بودجه ای به این موضوع املاک وزارت آموزش و پرورش تخصیص یافت تا استان ها بتوانند در این خصوص اقدام کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش  پرورش، با اشاره به ابهامی که در خصوص ملکیت اردوگاه باهنر تهران در سال های اخیر رخ داد، تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته امروز این مکان ارزشمند دارای سند مالکیت به نام آموزش و پرورش است.

وی درخصوص موضوع تعارض منافع  به عنوان یکی از اولویت های آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همواره در این مقوله پیشگام  بوده به گونه ای که در چند سال اخیر بیش از ۱۸۰ مدیر جابحا شده اند، بنابراین فسادستیزی از اولویت های آموزش و پرورش است.

آمار تخلفات وزارت آموزش و پرورش پایین است

احمدی لاشکی افزود: خوشبختانه آمار تخلفات ما بسیار پایین است اما همین مقدار هم نباید وجود داشته باشد بنابراین هرچه کلاس های آموزشی توسعه یابد کاهش تخلف را در پی خواهد داشت.

وی گفت: در عین استقلال قوا تعامل با قوه مقننه جایگاه ویژه ای دارد از این رو باید با تقویت تعامل با نمایندگان مجلس از چالش های پیش رو بکاهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال ۸۳ قانون استخدام ۴۰ هزار معلم مصوب و ابلاغ شد و در سال ۸۸ تا سقف ۶۰ هزار نفر افزایش یافت، امروز نیز آمار مشمول مصوبه مجلس به تعداد ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. با توجه به محدودیت ظرفیت های محدود دانشگاه فرهنگیان ناچار به گروه بندی افراد مشمول قانون استخدام شدیم تا همه مشمولان بتوانند آموزش های  لازمه را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: برای حل و فصل بسیاری از مشکلات نیازمند تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم البته ارتباط با نمایندگان باید دوسویه باشد رویکرد ما در تعامل با نمایندگان، پیشران، اثربخش، حفظ احترام متقابل و زود بازده  است.

احمدی لاشکی، در خصوص شیوه های تعامل گفت: انتظار می رود مدیرکل استان ها،  تعامل سازنده با نمایندگان مجلس داشته باشد و اقداماتش بهنگام باشد، البته مکاتبات با نمایندگان مجلس باید مکتوب و همراه با ارجاع مستندات باشد و پاسخگویی نیز شفاف و صریح باشد.

پیگیر رتبه بندی معلمان هستیم

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان ۲۵ اسفند ۹۹ به صورت لایحه از دولت به مجلس رفت و برای تصویب آن از تاریخ یادشده تاکنون تلاش های بسیاری انجام و پیگیری های مجدانه ای در همه سطوح صورت گرفته است بنابراین ایراداتی که از سوی شورای نگهبان گرفته شد در مجلس رفع و لایحه مجددا به شورای نگهبان ارسال شد و این فرآیند همچنان در حال پیگیری است.

وی تلاش برای گنجاندن نیروهای اداری در لایحه رتبه بندی را از موضوعات این فرآیند اعلام و عنوان کرد: شایستگی عمومی بالاترین سطح و بعد از آن شایستگی تخصصی و بعد حرفه ای از مواردی است که در طرح رتبه بندی  لحاظ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha