اثر مرحوم سوسن طاقدیس در هشدار به انقراض یوز ایرانی منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «ترس... ترس... ترس...» اثر زنده‌یاد سوسن طاقدیس با محور اهمیت و هشدار انقراض یوز ایرانی برای نوجوانان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، کتاب ترس... ترس... ترس... به قلم زنده‌نام سوسن طاقدیس با تصویرگری علی نورپور، با روایتی از زندگی یوز ایرانی که در حال انقراض است منتشر و راهی بازار نشر شده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را در کنار ۱۰ جلد دیگر مجموعه آهای، مواظب ما باشید! روانه بازار کتاب کرده است.

جلد هفتم این مجموعه، داستان یک یوزپلنگ کوچک است، او فکر می‌کند در دنیا بازی و کنار خانواده معنا می‌شود که ناگهان همه چیز تغییر می‌کند، آتش و ترس همه جا را می‌گیرد و یوزپلنگ کوچک باید فکر فرار باشد. این کتاب روایتی از محیط زیست و نبود امنیت برای زندگی حیوانات و وجود خطر انقراض است.

نویسنده در این کتاب به نقش مهم محیط‌بانان در حفظ گونه‌های در حال انقراض اشاره می‌کند.

این کتاب در ۳۶ صفحه با شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

کتاب‌های این مجموعه در تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و همچنین سایت عرضه محصولات فرهنگی این مجموعه به نشانی shop.kpf.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

در این طرح، زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران در قالب ۱۱ داستان به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده است.

اثر مرحوم سوسن طاقدیس در هشدار به انقراض یوز ایرانی منتشر شد

به گزارش ایرنا، زنده‌نام سوسن طاقدیس متولد ۱۷ بهمن ۱۳۳۸ در شیراز از نویسندگان سرشناس ادبیات کودک و نوجوان کشورمان بود که دامنه شهرت او مرزهای کشورمان را در نوردیده است. وی کار حرفه‌ای خود را در دهه ۱۳۶۰ (خورشیدی) با نوشتن داستان در مجله کیهان بچه‌ها آغاز کرد.

طاقدیس برای نگارش کتاب قدم یازدهم برگزیدهٔ بیست‌وسومین دورهٔ کتاب سال ایران شد. این داستان، همچنین بهترین فیلم انیمیشن جشنواره بین‌المللی لوبلین شد. او همچنین به‌واسطهٔ نوشتن کتاب شما یک دماغ زرد ندیدید، جایزه پروین اعتصامی برای بهترین کتاب کودک و نوجوان را در سال ۱۳۸۵ دریافت کرده‌بود.

زنده‌نام سوسن طاقدیس پنجم اردیبهشت ۱۳۹۹ در سن ۶۰ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت. وی به بیماری دیابت نیز مبتلا بود. پیکر وی در قطعه ی نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha