۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 84667315
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طالبان: امضای توافقنامه دوحه اشغال افغانستان را پایان داد

کابل - ایرنا - دولت طالبان در دومین سالگرد امضای توافقنامه دوحه با آمریکا اعلام کرد که این توافقنامه به اشغال آمریکایی‌ها در افغانستان پایان داد و این روزی با افتخار برای افغانها است.

به گزارش ایرنا، طالبان امروز سه شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با تمام تلاش خود توانسته‌ به اشغال ۲۰ ساله آمریکا در این کشور پایان دهد که امضای توافقنامه دوحه این فرصت را مساعد کرد.

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن دولت طالبان در مراسمی به همین مناسبت در کابل گفت:آمریکا خواهان ایجاد چندین پایگاه در افغانستان شده و تأکید کرد که اگر به آنان زمینه ایجاد پایگاه فراهم نشود، افغانستان به سرنوشت سوریه دچار خواهد شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون رئیس دولت طالبان نیز در این مراسم از مردم خواسته که از رفتن به خارج از کشور خودداری کنند، بمانند و در آبادی کشور سهیم شوند.

‏مولوی عبدالسلام حنفی، یکی دیگر از مقامات طالبان نیز در این مراسم تأکید کرد که  خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد  و ما متعهد هستیم و دیگران نیز باید به توافقنامه عمل کنند.

در دهم اسفندماه سال ۱۳۹۸ توافق‌نامه‌ای بین زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا درامور افغانستان و رهبران طالبان در دوحه به امضا رسید که براساس آن آمریکایی‌ها افغانستان را ترک کردند و ترک نظامیان آمریکایی باعث سقوط دولت کابل و حاکمیت طالبان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha