سامانه بارشی فردا آذربایجان غربی را فرا می گیرد

ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی توام با برف و باران از روز چهارشنبه استان را فرا می گیرد.

یاسر اشتاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش بینی ورود سامانه بارشی به آذربایجان غربی افزود: این سامانه تا پایان هفته جاری در منطقه فعال خواهد بود و لازم است تا شهروندان و دستگاهها هشدارهای مربوطه صادر شده را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه احتمال کاهش دما نیز وجود دارد بیان کرد: این بارشها در ارتفاعات همراه با بارش برف خواهد بود و احتمال سقوط بهمن نیز دور از انتظار نیست.

اشتاد با اشاره به پیش بینی وزش بادهای لحظه ای با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت برای استان از روز چهارشنبه افزود: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد جاده ای و احتمال پرتاب و یا سقوط اشیا به علت وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پلدشت گرم ترین شهر استان با دمای مثبت ۱۹ درجه سانتی گراد و شهرستان تکاب سردترین شهر با دمای منفی چهار درجه سانتی گراد بوده و دمای ارومیه نیز بین منفی ۲ و مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارش در آن ثبت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha