۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84667688
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به نیازمندان در شوط پرداخت شد

ارومیه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شوط گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

محرم آقاپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار تسهیلات برای ۲۲۲ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این شهرستان پرداخت شده است و این فرآیند تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تسهیلات اشتغال زایی  از محل منابع امدادی و بانکی تامین و  پرداخت می شود.

مدیر کمیته امداد شوط ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه‌های خدماتی، دامپروری، حمل و نقل، کشاورزی، فرش و گلیم بوده است.

وی گفت:  در این مدت ۳۰۲ نفر نیز از خدمات آموزش بهره مند شده و ۲۰ مورد کاریابی و تعداد ۹۶۰طرح توسط همکاران واحد اشتغال در چرخه نظارت و پشتیبانی قرار گرفت.

آقا پور ادامه داد:با توجه به اهمیت و ضرورت اشتغال‌زایی برای نیازمندان و توانمند سازی آنان ایجاد فرصت های شغلی از جمله برنامه های این نهاد است.

وی بیان کرد: در این شهرستان ۲۸۴۰ خانواده تحت حمایت این نهاد قرار دارند از خدمات مختلف آن بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام خمینی (ره) چندین سال پیش سیاست‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت را با اولویت مناطق مرزی، محروم و روستایی و اعطای امتیاز ویژه به برخی از مددجویان ابلاغ کرد.

بر اساس این سیاست ها، از طریق استعدادسنجی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام، زمینه توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانوارهای نیازمند فراهم می شود تا نیازمندان در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته باشند.

در این بخشنامه مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارد و طرح های متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه یا طرح های منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا حمایت می‌شود.

شهرستان شوط در شمال آذربایجان غربی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha