۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84667940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای تولیدی شیروان ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات می گیرند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: واحدهای تولیدی این شهرستان خراسان شمالی تا پایان امسال ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات می گیرند که پرونده این واحدها به بانک‌های عامل معرفی شده‌ است.

عبدالله گلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش از محل تبصره ۱۸ برای چهار نفر به بانک معرفی شده است که امسال استقبال متقاضیان برای اخذ تهسیلات خوب بوده زیرا که با توجه به حمایت های قوی دولت در این عرصه تمام تلاش بر این است که واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگردند.

 وی خاطرنشان کرد: اولویت بررسی طرح ها براساس اولویت گذاری که از طرف وزارتخانه برای هر استان در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است که تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در شرایط عادی ۱۸ درصد و چنانچه وام رصد شود و در همان واحد تولیدی هزینه شده باشد هشت درصد یارانه سود وام است.

گلی اضافه کرد: همچنین مدت بازپرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی صنعتی هفت ساله است که ۲ سال نخست تنفس است ولی سود آن حساب می شود و امید می رود شاهد تحول خوبی در این زمینه باشیم.

اینک ۱۲ واحد تولیدی این شهرستان غیرفعال و نیمه راکد هستند که از این تعداد ۹ واحد تولیدی غیرفعال و مابقی نیمه راکد است.

شهرستان شیروان دارای ۲۵ واحد تولیدی غیرفلزی،سه واحد تولیدی فلزی و ۱۸ واحد معدنی است که با توجه به شرایط فعلی کنونی اینک ۳۰۰ نفر در ناحیه صنعتی امیرآباد و شهرک صنعتی مشغول به کار هستند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha