۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84667998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای ایلام آخر هفته بارانی می شود

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳
کد خبر: 84667998
هوای ایلام آخر هفته بارانی می شود

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه ناپایدار جوی از فردا آسمان استان را تحت تاثیر بارش های خود قرار می دهد.

ساسان رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی عصر روز پنجشنبه وارد استان ایلام می شود و فعالیت آن تا اواسط روز جمعه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این سیستم بارشی ضعیف است، افزود: این سامانه بارشی همه استان را در بر می گیرد اما پتانسیل بارشی آن در مناطق جنوب و جنوب شرق استان بیشتر از سایر نقاط است و به صورت نقطه ای احتمال تقویت آن وجود دارد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار پراکنده، خطر صاعقه و رعد و برق از پیامدهای جوی این سامانه بارشی است.

رستمی اضافه کرد: باتوجه به وزش باد در منطقه احتمال شکل گیری توده گرد و غبار در بیابان های عراق وجود دارد که در صورت تشکیل این توده نفوذ آن در روز جمعه به استان دور از ذهن نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، در سال آبی جاری ( از اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال آینده ) بیشترین بارش ها در شهرستان های آبدانان با ۲۵۸ و ایوان با ۲۵۳ میلیمتر و کمترین بارش در مهران با ۲۶ میلیمتر ثبت شده است.

میزان بارش ثبت شده در ایلام نیز ۱۷۹ میلیمتر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha