۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84668111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنایع پایین دست پتروشیمی از مهم ترین فرصت های سرمایه گذاری در ایلام است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات لازم و رفع موانع بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران استان انجام می گیرد، گفت: صنایع پایین دست پتروشیمی از مهم ترین فرصت های سرمایه گذاری در ایلام است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در دیدار با مشاوران شرکت سرمایه گذاری چینی جهت سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی استان ایلام اظهار داشت: ایلام از ظرفیت های مهم و عمده ای در حوزه انرژی برای سرمایه‌گذاری برخوردار و از سرمایه‌گذاری در استان به طور ویژه استقبال می کنیم و در این راستا همه دستگاه‌ها نیز موظف به همکاری هستند.

وی با اشاره به ظرفیت پارک پروپیلن که شامل ۹۲ کارخانه با حدود چهار هزار نفر اشتغال زایی مستقیم است، افزود: این پروژه مهم جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام است و از مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در استان ایلام به شمار می رود.

استاندار ایلام یادآور شد: استان ایلام در دیگر حوزه ها از جمله در بخش های آب و خاک و کشاورزی، مرز، گردشگری و سایر حوزه ها دارای ظرفیت های عمده و بی بدیلی برای سرمایه‌گذاران است.

بهرام نیا ظرفیت ایلام در حوزه سرمایه‌گذاری را متفاوت با دیگر استان‌های کشور دانست و تاکید کرد: دسترسی به منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، مرز، آب و خاک و کشاورزی، منابع طبیعی خدادادی فراوان و ... می تواند ایلام را به بهشتی برای سرمایه‌گذاران مبدل کند.

وی یکی دیگر از ظرفیت های مهم و بالقوه استان ایلام برای سرمایه‌گذاران را در حوزه مرز تجاری و زیارتی عنوان کرد و گفت: وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ظرفیت های عمده ای برای کار تجاری و بازرگانی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه این استان هرساله میزبان قریب ۶۵ درصد زوار به عتبات عالیات است فرصت های مهمی در حوزه گردشگری سلامت و ... در دسترس قرار داده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha