دومین مدرسه اتباع در اقبالیه از محل اعتبارات سازمان ملل متحد افتتاح شد

قزوین - ایرنا -  دومین مدرسه اتباع در شهر اقبالیه از محل اعتبارات کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان در شهر اقبالیه به بهره برداری رسید.  

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاح این مدرسه، اینا گلدکوا معاون کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، ابوالحسن کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین و بهمن عشایری مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری حضور داشتند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در این مراسم گفت: سالهاست که ایران پذیرای اتباع خارجی بوده و خدمات ویژه ای برای آنان به ویژه در امر مدرسه سازی و آموزش در نظر گرفته است.
عسگرعلی جوانبخت افزود: این مدرسه در راستای وظایف اداره کل اتباع خارجی استانداری قزوین و تأمین خدمات آموزشی اتباع خارجی این استان با ۱۲ کلاس درس در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.  
وی تصریح کرد: آموزش اتباع خارجی یکی از وظایف آموزش و پرورش استان قزوین و اداره کل اتباع خارجی است که البته این خدمات برای کسانی که به صورت قانونی اقامت داشته و دارای کارت اقامت هستند ارائه می‌شود.
جوانبخت با بیان اینکه ۷۰۰ دانش آمور دختر در این مدرسه مشغول تحصیل می شوند، افزود: اعتبار ساخت این واحد آموزشی از محل مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، استانداری قزوین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین تامین شده است.  

دومین مدرسه اتباع در اقبالیه از محل اعتبارات سازمان ملل متحد افتتاح شد

این مسوول اضافه کرد: اولین مدرسه اتباع در شهر ناصر آباد با ۱۲ کلاس درس در سال ۹۴ و دومین واحد آموزشی با ۱۲ کلاس درس در شهر اقبالیه در سال ۹۶ به بهره برداری رسید و امروز سومین مدرسه اتباع استان و دومین مدرسه اقبالیه افتتاح شد و یک واحد آموزشی دیگر در این شهر با توجه به مهاجر پذیر بودن شهر اقبالیه در حال ساخت است که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  
وی اضافه کرد :در استان قزوین پنج هزار و ۷۶۶ دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.  
استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.
شهر اقبالیه از توابع شهرستان قزوین در ۱۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha