۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84668388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکل اشتغال استان اردبیل در گرو توجه به گردشگری است

اردبیل- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: رفع مشکلات اشتغال استان در گرو توجه ویژه به توسعه گردشگری در سه حوزه تخصصی میراث‌ فرهنگی، سرمایه‌ گذاری و صنایع‌ دستی است.

به گزارش ایرنا، نادر فلاحی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال بیان کرد: اشتغال‌زایی سه حوزه تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به لحاظ نوع پذیرش سرمایه و سرمایه‌گذار نسبت به دیگر دستگاه‌ها متفاوت است.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته برای ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی صنایع دستی به‌صورت مستقیم افزود: اشتغال‌زایی در حوزه میراث‌فرهنگی نیز به عنوان پروژه‌های پیشران به ۲ صورت مستقل و مستتر انجام گرفته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از جمله اقدامات برای اشتغال‌زایی را اضافه شدن ۹ موزه به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، ساخت موزه مشگین‌شهر و طرح توسعه بازار تاریخی اردبیل عنوان کرد و گفت: تکمیل شدن تمامی این پروژه‌ها می‌تواند تاثیر مستقیمی در میزان زمان ماندگاری مسافر و گردشگر در استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی ۲ پایگاه ملی شهریئری مشگین‌شهر و دستکندهای کنزق سرعین از سال جدید به حلقه توسعه گردشگری استان اردبیل وارد خواهد شد، اضافه کرد: بازگشایی دستکندهای کنزق، تپه تاریخی آناهیتا و بازدید مسافران و گردشگران از این مناطق تاریخی و باستانی شهرستان سرعین را از نگاه تک بعدی به گردشگری خارج خواهد کرد.

فلاحی از اضافه شدن ۲۲ موزه به ۹ موزه استان و بازگشایی آنها در سال ۱۴۰۱ به روی مردم و گردشگران خبر داد و اظهار کرد: در تپه نادری شهرستان اصلاندوز، قلعه اولتان شهرستان پارس‌آباد و سایر نقاط پروژه‌های متعددی در حال اجرا است که تاثیر مستقیمی در اشتغال‌زایی و ماندگاری مسافران و گردشگران خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز برنامه‌های متعددی در راستای آموزش، فرهنگ‌سازی و تولید محتوا برای معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری در سطح ملی، بین‌المللی و میزبانی از رویداد اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انجام گرفته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز عملیات ساخت ۲ هتل پنج ستاره در شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر و توسعه طرح مجتمع گردشگری و آب درمانی ویستاتوس ملل با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی شرکت گروه هتل‌های ویستاتوس ملل در منطقه نمونه گردشگری وله‌زیر مشگین شهر آغاز شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حال ساخت در استان اردبیل وجود دارد که از میان آنها ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و نمونه بارز آن را می‌توان در پل معلق منطقه نمونه گردشگری شهرستان هیر مشاهده کرد که باعث تغییر سرنوشت یک شهر شده است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی استان اردبیل سفر می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha