سلاجقه بر تسریع اعطای وام تسهیلات صندوق ملی محیط‌زیست تاکید کرد

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ماموریت هیات‌ مدیره صندوق ملی محیط زیست را مبتنی بر ضابطه‌مند ساختن هرچه بیشتر فرآیندهای صندوق عنوان و بر تسریع در اعطای تسهیلات به صنایع و سایر ذینفعان بر اساس مفاد اساسنامه تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، نخستین جلسه مجمع عمومی عادی صندوق ملی محیط زیست به صورت فوق العاده، با هدف تغییر رویکرد و تعامل و هماهنگی بیشتر، افزایش شفافیت در فعالیت و ضابطه مند نبودن عملکرد و تایید صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت خانه های اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت و معدن و تجارت و امور خارجه برگزار شد علی سلاجقه بر لزوم و اهمیت تعامل گسترده و پیوسته اعضای هیات‌ مدیره با نمایندگان مجمع در چارچوب قوانین و شفافیت بیشتر در اعتماد سازی برای اشخاص حقیقی و حقوقی تأکید کرد.

رئیس مجمع عمومی، ماموریت هیات‌ مدیره جدید را مبتنی بر ضابطه‌مند ساختن هرچه بیشتر فرآیندهای صندوق در جهت تسریع در اعطای تسهیلات به صنایع و سایر ذینفعان بر اساس مفاد اساسنامه عنوان کرد.

همچنین سجاد انجم شعاع، نائب رئیس هیات‌ مدیره و مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست با قدردانی از زحمات هیات‌ مدیره و مدیر عامل پیشین، عملکرد سال ۱۳۹۹ صندوق و برنامه‌های آتی هیات‌ مدیره فعلی را تشریح کرد و بر لزوم ایجاد فرآیند مدیریت پسماندهای صنعتی و توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک در قالب ارائه تسهیلات و مشارکت در سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

وی همچنین استفاده از ابزارهای نوین مالی و اوراق مالی اسلامی در جهت پیشبرد اهداف صندوق را از برنامه‌های آتی صندوق ملی محیط زیست دانست.

هیات مدیره مکلف شد گزارش های عملکرد خود را هر سه ماه یک بار برای رییس مجمع و سایر اعضا اعلام کند.

به گزارش ایرنا، با توجه به ضرورت توجه به مقوله حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست صندوق ملی محیط زیست در سال ۱۳۹۳ و با هدف کمک به کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، جلوگیری از تخریب، حفاظت از منابع طبیعی و احیا و بهره‌برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست و تنوع زیستی تاسیس شده است. این صندوق یک نهاد عمومی غیردولتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha