۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84669247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته هفدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۰
کد خبر: 84669247
هفته هفدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

گنبدکاووس- ایرنا - روز دوم و پایانی هفته هفدهم کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبد با رقابت ۵۸ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" عصر روز جمعه در ۶ دور هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و اسب‌ها و سوارکاران برتر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات که یک کورس آن باحضور سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمع زیادی از تماشاگرانی که همراه با وی وارد مجموعه سوارکاری شده بودند برگزار شد، ۱۱ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد ترکمن (maiden) به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "محک سعادت" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و به مقام اول رسید و اسب‌های "تورنادو امیرچلی" و "آراگل سام" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های سه‌ ساله نژاد دوخون (maiden) بود و با حضور ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "لیدی آرچ" اول شد و اسب‌های "یاگال" و "داز گزل" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته هفدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس چهار بود که با شرکت ۱۰ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "فوکوس دنسر" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "فوکوس لاو" و "چاماچو" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

 در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود، با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و اسب "آنیکس" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "جاناول" و "کینگ ولد" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود که با شرکت ۹ راس اسب و به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "کی دو" اول شد و  اسب‌های "پراگ" و "اینییل" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی روز دوم هفته هفدهم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه سال ترکمن هندیکاپ کلاس پنج بود، با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و اسب "لوتوس" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "کالکشن" و "کارابای" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته هفدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس در پایان مبلغ ۲ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش با شیوع ویروس کووید ۱۹ از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه جاری برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha