توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در اجرای طرح کشوری "قرار دوازدهم" آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی در قالب طرح ملی "قرار دوازدهم" همزمان با ۱۲ اسفندماه در سراسر کشور آغاز شده است.

دکتر رضا معممی مقدم روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه طرح ملی " قرار دوازدهم" در مشهد افزود: در قالب طرح مزبور بسته‌های معیشتی دوازدهم هر ماه با تاسی از یاد امام دوازدهم، در یک روز و ساعت مشخص بین محرومان و نیازمندان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: طرح قرار دوازدهم استمرار مواسات به‌صورت منسجم است که از طرق شناسایی و جذب یاوران حضرت مهدی (عج) در بقاع متبرکه به عنوان سربازان امام زمان(عج) با شناسایی خیرین و جذب مشارکت های مردمی و انتخاب هوشمندانه جامعه هدف اجرا می شود.

وی  با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خدمات اجتماعی، جهاد تلقی می‌شود، افزود: امروز همین مواسات‌ و خدماتی که شما عزیزان در بقعه های متبرک انجام می‌دهید، جهاد است و شما جهادگر و مدافعان حرم هستید.

هدف گذاری سازمان اوقاف کشور برای توزیع سالانه ۵۴۰ هزار بسته معیشتی  

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هدف‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در اجرای طرح ملی " قرار دوازدهم" تهیه و توزیع سالانه ۵۴۰ هزار بسته معیشتی در ۵۴۰ بقعه متبرکه سراسر کشور است.

معممی مقدم افزود: در قالب این طرح باید در ۱۹۷ بقعه شاخص سطح یک حداقل ۱۱۰ مهدی یاور و در ۳۴۷ بقعه سطح ۲، تعداد ۷۰ مهدی یاور شناسایی و جذب و بکارگیری شود تا از این طریق از همه ظرفیت بقعه‌های سراسر کشور برای توزیع بسته‌های معیشتی استفاده شود.

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی جزء اصول و مولفه‌های اساسی دوران حکومت امام عصر(عج) است، افزود: رهبر معظم انقلاب بر بسترسازی زمینه ظهور تاکید دارند و طرح "قرار دوازدهم" تمرین خوبی در این زمینه به شمار می رود.

وی با اشاره با قدردانی از اقدامات اداره اوقاف و خیریه خراسان رضوی گفت: اقدامات شایسته این نهاد تاکنون به عنوان الگو برای ادارات‌ کل اوقاف و امور خیریه کشور مطرح شده است.

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در خراسان رضوی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  در این مراسم از توزیع سه هزار بسته معیشتی در قالب طرح ملی "قرار دوازدهم" در استان خراسان رضوی خبر داد.

حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: طرح قرار دوازدهم گام بلندی است تا بتوانیم دل ها را به محبت حضرت مهدی (عج) گره بزنیم و این بسته های معیشتی هدایایی از طرف امام زمان (عج) است.

علل انتخاب عدد ۱۲ در طرح قرار دوازدهم

مشاور تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: از جمله علل انتخاب عدد ۱۲ برای اسم این طرح و توزیع بسته‌های معیستی در دوازدهم هر ماه می توان به انتصاب عدد ۱۲ به امام زمان (عج)، ورود امام خمینی به ایران در ۱۲ بهمن، تشکیل قرآن از ۱۲۰ حزب که مضرب عدد ۱۲ است و همچنین دوازدهمین سوره قرآن درباره حضرت یوسف که دوازدهمین پسر حضرت یعقوب است، اشاره کرد.

دکتر عباس فرازی نیا افزود: طرح ملی "قرار دوازدهم" بر این اساس است که هر روز به یاد امام‌زمان باشیم و در روز ۱۲ شمسی هر ماه عشق و ارادت خود به امام زمان برای فراهم شدن بستر و مقدمه ظهور را نشان دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha