طرح وقف نهال در جوار بقاع متبرکه استان کرمانشاه اجرا می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته درختکاری در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه غرس نهال تحت عنوان وقف نهال (وقف سبز) اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد صالحی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته درخنکاری هدف از اجرای این طرح را تقویت خدمات اجتماعی بقاع متبرکه در حوزه  کمک به تولید، محیط زیست ، کمک به آبادانی و سرسبزی محیط پیرامونی بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ درختکاری و افزایش پوشش گیاهی منطقه و ترویج و احیای سنت حسنه وقف عنوان کرد و گفت: این طرح در بقاع متبرکه ای که قابلیت اجرای طرح را داشته باشند اجرا می شود.   

وی ادامه داد: امسال به طور تقریبی سه هزار اصله نهال در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان استان کاشته می شود که همه آنها درختان مثمر می باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی افزود: از جمله بقاع متبرکه ای که قابلیت اجرای طرح وقف نهال (وقف سبز) را دارند، امامزاده باقر(ع) گودین کنگاور، امامزاده حسین (ع) روستای چوگان سنقر، امام‌زاده علی اکبر(ع) اسلام آباد و بقعه سید صالح (ره) می باشد. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از خانواده هایی که فرزند نورسیده دارند درخواست کرد در طرح وقف نهال که با درج پلاک به نام فرزندانشان بر روی نهال مزین شده است شرکت نمایند.

در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه، بیش از ۴۰ هزار موقوفه و ۶۴ بقاع متبرکه وجود دارد.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha