۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۲۷
کد خبر: 84670049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آخرین سنگ اندازی صهیونیست‌ها در مسیر مذاکرات وین / بنت با گروسی گفت وگو کرد

تهران- ایرنا- دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفتالی بنت پیش از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به ایران با او گفت وگو کرده است.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از "رویترز"، در این بیانیه آمده است که در این گفت وگو، بنت موضع رژیم صهیونیستی در ارتباط با مذاکرات وین و پرونده‌های باز برنامه هسته‌ای ایران در آژانس را بیان کرده است. 

بر اساس این بیانیه، بنت همچنین ادعا کرده است که طبق انتظار اسرائیل، آژانس اتمی باید به عنوان یک نهاد حرفه‌ای و بی‌طرف عمل کند. 

به گزارش ایرنا، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به‌ دنبال مذاکرات فشرده چند هفته اخیر مقام‌های سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس و توافق‌های حاصل شده روز شنبه به تهران سفر می‌کند. 

سفر گروسی به تهران به منظور حل و فصل برخی اختلاف نظرها در موضوع هسته‌ای ایران و سایر موضوعات پادمانی مطرح میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است. 

وی همچنین در این سفر در خصوص تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس به رایزنی خواهد پرداخت. 

مقامات صهیونیستی همزمان با تندروها در داخل آمریکا از شکل گیری هرگونه توافق احتمالی میان ایران و گروه ۱+۴ و بازگشت آمریکا به برجام و برداشتن تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه تهران بشدت در هراس هستند. 

رژیم صهیونیستی در گذشته اقدامات گوناگونی علیه ایران و برنامه هسته‌ای کشور انجام داده است، از ترور دانشمندان هسته‌ای گرفته تا خرابکاری در تاسیسات این حوزه اما پس از هرگونه اقدام خرابکارانه صهیونیست‌ها، قطار هسته‌ای ایران‌ شتاب بیشتری گرفته‌است که به چند مورد از آن اشاره می‌شود. 

وقتی ۲۱ فروردین‌ماه امسال در حین برگزاری مذاکرات وین، شبکه توزیع برق تاسیسات هسته‌ای نطنز مورد حملات خرابکارنه عوامل رژیم صهیونیستی قرار گرفت، همزمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران کارهای آماده‌سازی برای غنی کردن اورانیوم تا خلوص ۶۰ درصد را در این سایت تقریبا تکمیل کرده‌ است. مقام‌های ایران این اقدام را پاسخی به تروریسم هسته‌ای اسرائیل عنوان کردند.

اعتراف به شکست اسرائیل در مواجهه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران در گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به چشم می‌خورد. این روزنامه اعتراف کرد که حملات اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران تاثیر معکوس دارد و نوشت: در ۲۰ ماه گذشته، عوامل اطلاعاتی اسرائیل، محسن فخری‌زاده دانشمند ارشد هسته‌ای ایران را ترور کردند و انفجارهای بزرگی را در چهار تأسیسات هسته‌ای و موشکی ایران به راه انداختند، به این امید که سانتریفیوژهای تولیدکننده سوخت هسته‌ای را فلج کنند و روزی را که دولت جدید تهران ممکن است بتواند بمب بسازد به تعویق بیاندازند. 

این روزنامه آمریکایی ادامه داد که «مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و ناظران بین‌المللی می‌گویند این اقدامات نه تنها برنامه‌ هسته‌ای ایران را متوقف نکرد، بلکه ایرانی‌ها به سرعت امکانات خود را با نصب ماشین‌های پیشرفته‌تر که می‌توانند اورانیوم را با سرعتی بسیار سریع‌تر غنی‌سازی کنند، بازسازی کرده‌اند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha