۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 963
کد خبر: 84670186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی ایجاد ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبر: 84670186
پیش بینی ایجاد ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور

اهواز - ایرنا - مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت : پیش‌بینی شده با توجه به وجود صنایع در کشور حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور ایجاد شود که از این میزان بخشی سهم استان خوزستان است.

به گزارش ایرنا آرش کردی روز جمعه در آیین بهره برداری از پروژه‌های  شرکت برق منطقه ای خوزستان که در محل پست صنایع اهواز برگزار شد با بیان اینکه خوزستان استانی ویژه در بخش برق و انرژی است اظهار داشت:برای توسعه برق خوزستان باید به صورت ویژه وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۵ شرایط ویژه‌ای را در صنعت برق خوزستان شاهد بودیم ، ادامه داد : در هیچ جای دنیا این تفاوت پیک و کم باری و پرباری برق را مثل استان خوزستان نداریم و این استان دومین پیک مصرف برق را پس از تهران در کشور دارد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ شرایط جوی در خوزستان به گونه‌ای بود که هیچ امکانی برای نجات شبکه وجود نداشت و باید در این شرایط مجدد شبکه وارد مدارد شده ضمن اینکه رطوبت نیز از شبکه خارج می شد به همین دلیل از سراسر  کشور به خوزستان نیرو اعزام شد تا مشکل برق استان برطرف شود.

کردی ادامه داد : کاری که در سال ۱۳۹۵ در خوزستان انجام شد یک کار جهادی بود که توانستیم با همکاری تمامی نیروهای کشوری یک تحول عظیمی در صنعت برق خوزستان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه خوزستان به عنوان یک استان برق آبی است و ویژگی های منحصر به فردی دارد ، تصریح کرد : با توجه به ویژگی‌های صنعت برق در این استان  کارهای بسیاری وجود دارد که باید با همت مسئولان استانی  انجام شود .

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر ادامه داد : دولت در شرایطی  کشور را تحویل گرفته که  در بخش برق با یک ناترازی عمده مواجه بود و در سال ۱۴۰۰ اختلاف بسیار قابل توجهی بین تولید انرژی برق و مصرف در کشور به دلیل خشکسالی داشت .

کردی با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه ها در ایام تعطیلی نشان دهنده دولت جهادی است  گفت : اعتقاد ما این است که تکرار این حوادث و کمبود برق در سال‌های بعد ممکن است نیاز به تدابیر سخت تری داشته باشد به همین دلیل باید بیشترین همکاری را در زمینه مدیریت مصرف را داشته باشیم تا شاهد  کمترین خاموشی باشیم .

وی با اشاره به اینکه صنایع در مدیریت مصرف برق سهم بسزایی دارند ادامه داد : استان خوزستان همیشه در خصوص مصرف برق و مدیریت آن اول و نمونه بوده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر از  پیمانکاران و کسانیکه در صنعت برق علی‌رغم  تحریم‌های ظالمانه بدون کوچک‌ترین سستی فعالیت می‌کنند قدردانی کرد.

بحث آب خط قرمز استان خوزستان است

آیت الله محسن حیدری نماینده  مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در آیین بهره برداری از پروژه‌های  شرکت برق منطقه ای خوزستان ، اظهار کرد : افتتاح طرح های بخش برق  نشان از همت همه جانبه برای توسعه استان خوزستان دارد .

وی ادامه داد : ایجاد این زیر ساخت‌ها اهمیت مهمی دارد ، بنابراین هر چه بیشتر و قوی تر این زیرساخت‌ها  تامین شود قطعاً به توسعه استان کمک کرده ایم .

نماینده  مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نباید طرح های کشاورزی را فدای تولید برق از نیروگاههای برق آبی کرد افزود: در کنار تولید انرژی برق  مردم خوزستان توقع خاصی از مسئولان دارند تا نگاه ویژه‌ای به طرح‌های عمرانی این استان نیز داشته باشند.

آیت الله  حیدری خاطر نشان کرد : کشاورزی و بحث آب در خوزستان  یک خط قرمز است که باید مسئولان در تصمیم گیری ها به صورت ویژه به آن نگاه کنند .

بخش خصوصی برای تولید برق سرمایه گذاری کند

صادق خلیلیان استاندار خوزستان نیز در آیین بهره برداری از پروژه‌های  شرکت برق منطقه ای خوزستان  اظهار کرد:خوزستان استانی با ظرفیت بالا و بی نظیر در سطح کشور است که طبیعتاً بر اساس همین ظرفیت‌ها و تولید خوزستان تبدیل به استانی ویژه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های خوزستان ادامه داد:خوزستان در ابعاد مختلفی از جمله نفت ، گاز ، شیلات ، صنایع کشاورزی و فولاد ویژگی خاصی در اقتصاد ملی دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به نیاز استان به ایجاد پروژه های برق افزود:با توجه به اینکه خوزستان استانی صنعتی است نیاز به انرژی‌های پاک همچون انرژی برق است که طبیعتاً باید بتوانیم برای حمایت و پشتیبانی از صنایع استان این انرژی را برای آنها تامین کنیم .

خلیلیان ادامه داد:در صنایع مرتبط با تولید برق باید از ظرفیت‌های مردم و بخش خصوصی استفاده کرد تا از ظرفیت‌هایی که صنایع دارند به بهترین شکل بهره‌مند شویم و روند توسعه صنعتی استان خوزستان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی را تشویق به سرمایه گذاری در تولید برق کرد ضمن اینکه صنایع نباید فقط مصرف کننده باشند افزود: بخش خصوصی در کنار تولید باید برای تولید برق پایدار نیز اقدام کند.

خلیلیان با تشریح پروژه های عمرانی  در خوزستان در بخش برق ، آب آشامیدنی ، احداث و تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی و شبکه فاضلاب ، کشاورزی و تولید ادامه داد : امیدواریم در دولت جدید  با سرعت گرفتن طرح‌ها و پروژه‌ها شاهد توسعه و افتتاح های بیشتری در خوزستان باشیم .

به گزارش ایرنا سه پروژه‌ شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با سرمایه‌گذاری ۲ هزارو ۸۴۰ میلیارد ریال در اهواز به بهره برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha