۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 84670444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروه های پرخطر در شرایط گرد و غبار از منزل خارج نشوند

ایلام _ ایرنا_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به وضعیت گرد و غبار که نقاطی از استان را در وضعیت هشدار قرار داده رعایت توصیه های بهداشتی بخصوص برای گروه های پرخطر بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز جمعه در کارگروه رسانه ای کرونا افزود: با توجه به بالا بودن میزان ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون در استان ایلام، ضروری است هم استانی‌های گرامی به منظور حفظ سلامت و بهداشت عمومی، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی را تا پایان شرایط آلودگی هوا به کار ببرند.

وی با ذکر اینکه مردم تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند، بیان کرد: در صورت وجود بیماری قلبی، تنفسی، ابتلا به آسم، در فضای باز افراد فعالیت نداشته و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند.

وی ادامه داد: کودکان و سالمندان نیز از حضور در سطح شهر خودداری و تردد خودروهای شخصی و استفاده از خودروهای تک سرنشین نیز تا حد ممکن باید کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از عموم مردم خواست در صورت لزوم خروج از منزل یا محل کار، از ماسک و عینک مناسب استفاده کنند.

به گفته وی، کارکنانی که به واسطه شغل بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند.

وی با اعلام هشدار مبنی بر اینکه از مصرف سیگار و قلیان خودداری شود، گفت: مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات برای دفع سموم از بدن تاثیرگذار بوده که باید افزایش یابد.

وی همچنین از مردم خواست تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.

صادقی فر از مردم خواست در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی، عروقی در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha