۳۳ عنوان برنامه همزمان با بزرگداشت روز شهدا در همدان برگزار می‌شود

همدان-ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: همزمان با روز بزرگداشت شهدا(۲۲ اسفند) ۳۳ ویژه برنامه با شعار «راه شهید ادامه دارد» در مناطق مختلف این استان برگزار می‌شود.

«مجید صفدریان» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری برنامه های روز شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و افزود: به همین مناسبت و در راستای ترویج و شناسایی فرهنگ ایثار و شهادت، آیین های ویژه ای به همت بنیاد شهید، دیگر دستگاه‌های اجرایی و همراهی آحاد مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان همدان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رسالت بزرگ جامعه نسبت به خون‌ شهدا، اظهار داشت: تکریم، تعظیم و عمل به وصایای شهدا نشانه احساس مسئولیت در قبال خون این عزیزان برای حفظ و حراست از انقلاب و اسلام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به برگزاری مراسم سرخ‌نگاران با تجلیل از سه نویسنده، ۲ راوی و یک گردآورنده کتاب، افزود: رونمایی از ۲ کتاب، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزاری جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های بزرگداشت این ایام در استان همدان است.

صفدریان همچنین از مشارکت کارکنان بنیاد شهید در طرح اهدای عضو خبر داد و اظهار داشت: دیدار پرسنل بنیاد شهید با نماینده ولی فقیه در استان و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در روز ۱۸ اسفند، غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا و برنامه میهمانی لاله‌ها در روز ۱۹ اسفندماه همراه با اهتزار پرچم جمهوری اسلامی از دیگر برنامه های شاخص بزرگداشت این ایام در استان است.

وی از اجرای طرح‌های سپاس و علمداران حماسه در استان همدان خبر داد و گفت: استقرار میز خدمت توسط بنیاد شهید و مؤسسات وابسته در تمامی مراکز نماز جمعه، برپایی غرفه شهید، برگزاری همایش تجلیل از شهدای کارمند، برگزاری کنگره ملی شوق دوباره و تجلیل از چهار نفر از همسران شهدای جانباز در استان، برگزاری همایش ملی پیشرفت ویژه شهید فخری زاده و تجلیل از سرآمدان نخبه شهید و ایثارگر در استان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت ۲۲ اسفند است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خاطرنشان کرد: ادای احترام به سردار شهید «سعید قهاری سعید»، مراسم بزرگداشت شهید قهاری سعید پیش از نماز جمعه و تجلیل از خانواده ایشان، عطرافشانی مزار جانبازان متوفی در گلزار شهدا نیز از برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

صفدریان همچنین از کاشت هشت هزار اصله نهال به نام و یاد شهدای استان همدان در پویش «ایران سبز» خبر داد و گفت: ششمین «جشنواره ملی جایزه ایثار» در راستای قدردانی از برگزیدگان حوزه علمیه، دانش آموزی و دانشجویی دارای رتبه کشوری نیز ۱۷ اسفندماه در همدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه استان در تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای ایثارگر در کشور پیشتاز است، افزود: ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۸۰۰ نفر از فرزندان شاهدان و ایثارگر جویای کار در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و ارائه تسهیلات در سطح استان پیش بینی شده است. 

۲۲ اسفند  سالروز تاسیس بنیاد شهید با صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha