معاون استاندار همدان: تمهیدات لازم برای سفر ایمن نوروزی فراهم شده است

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: با تدابیر و تمهیدات لازم در ستاد مقابله با کرونا و ستاد سفر، شرایط برای حضور مسافران و گردشگران و انجام یک سفر ایمن نوروزی در این استان فراهم شده است.

«فرهاد تیموری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد: استقبال از سفرهای استانی با توجه به محدودیت های ایجاد شده در ۲ سال گذشته و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان به طور حتم در نوروز ۱۴۰۱ به طور چشمگیری افزایش می یابد بنابراین ستاد سفر تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: با حضور مسئولان در جلسه ستاد سفر، اقدامات کنترلی بهداشتی به منظور آماده کردن استان برای سفرهای نوروزی مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد اعضای حاضر در این نشست شیوه نامه های مرتبط با سفر و کرونا که مورد تایید ستاد کرونا است را به دفتر معاونت عمرانی استانداری اعلام کرده تا با جمع بندی آنها یک دستورالعمل جامع به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری همدان بیان کرد: همچنین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان مکلف به ارائه پنج شعار و پیام بهداشتی مرتبط با سفر و کرونا شد تا این پیام ها با همکاری شهرداری و راهداری در بیلبوردها و تابلوهای شهری و تابلوهای روان موجود در جاده ها به نمایش گذاشته شود.

تیموری خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر مصوبات این ستاد، کنترل وضعیت واکسیناسیون مراجعان به پایانه ها برای دریافت بلیت است که در این راستا ابتدا باید آگهی هایی چاپ و در دفاتر پایانه ها و اتوبوسرانی نصب شده و در گام نخست وضعیت واکسیناسیون متصدیان مستقر در پایانه سپس مراجعان رصد شود.

وی اضافه کرد: سازمان راهداری بروشور حاوی پیام های بهداشتی مد نظر دانشگاه علوم پزشکی برای قبل و حین سفر را چاپ و ضمیمه بلیت مسافران کند در عین حال تدابیری بیاندیشد تا از طریق رانندگان و خدمه سفر در طول مسافرت رعایت پروتکل ها توسط مسافران رصد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: سازمان راهداری و شهرداری مکلف به ضد عفونی و گند زدایی اتوبوس ها و قطارها بعد از پایان هر سفر بوده تا برای سفرهای بعدی آماده شود.

تیموری با بیان اینکه از شهرداران خواسته شده نسبت به کنترل رعایت مسائل بهداشتی توسط  دستفروشان، زباله گردها و فعالان در بازار روزها اقدام های لازم را انجام دهند افزود: شهرداری مکلف به کنترل بیشتر، بهتر و مستمر سرویس های بهداشتی، بوستان ها و نماز خانه های داخل شهر است.

وی تصریح کرد: همچنین از طریق سازمان راهداری و میراث فرهنگی به طور حتم سرویس بهداشتی بین راهی، نمازخانه ها، وضعیت تغذیه سرو شده در مجتمع های بین راهی و منطبق بودن آنها با اصول بهداشتی رصد می شود.

تیموری تاکید کرد: تخلیه به موقع و دفع پسماندهای محل تردد مسافران همچنین پیشگیری از انباشت زباله باید توسط شهرداری ها پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha