ستاد اقامه نماز برای جشنواره «فجر تا فجر» فراخوان داد

تهران- ایرنا- فراخوان جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» از سوی ستاد اقامه نماز منتشر شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، جشنواره سراسری نماز با عنوان «فجر تا فجر» در سه محور برگزار می شود که بخش علمی و پژوهشی شامل موضوعاتی همچون فلسفه نماز، مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ ای، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه، نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و دفاع مقدس، نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی، نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی، نماز و حفظ بهداشت محیط زیست، نماز و آزاد اندیشی، نماز و آسیب های اجتماعی، نماز و وحدت ملی، نماز و انقلاب اسلامی، نماز و رونق تولید، نماز و سلامت اداری، نماز و بهره وری و نماز و سلامت معنوی است.

در بخش فرهنگی و هنری موضوعاتی همچون نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه و نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز ، مسجد و عبادت، فیلم های کوتاه از نماز و نمازگزاران، پویانمایی و موشن گرافی، بازی های رایانه ای و استفاده از سایر ظرفیت های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز ، اذان و مسجد، نرم افزارهای کمک آموزشی نماز (رایانه ای و تلفن همراه) و همچنین بازی ها و ابزارهای کمک آموزشی غیر دیجیتالی مطرح است.

در بخش ادبی نیز علاقه مندان می توانند آثار خود را درباره قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان، شعر ویژه کودکان با محتوای شیوه های انس کودکان به نماز، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای مسجدی که من دوست دارم و همچنین خاطرات شیرین از نماز فرزندان به دبیرخانه ارسال کنند. 

علاقه مندان از اول اردیبهشت تا ۲۰ آذر ۱۴۰۱ می توانند در استان محل سکونت خود از طریق سامانه noor.namaz.ir ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند. آثار ارسالی به این جشنواره در دو مرحله ای استانی و کشوری ارزیابی و داوری خواهد شد که مرحله استانی از۲۰ آذر تا ۲۰ دی خواهد بود و مرحله کشوری از ۲۰ دی تا ۵ بهمن از بین آثار برگزیده مرحله استانی صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش زمان اعلام نتایج مرحله استانی اول بهمن و مرحله کشوری ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ خواهد بود و اختتامیه جشنواره در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha