۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۵:۰۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84672302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام حزب الله: آمریکا به دنبال تغییر هویت لبنان است

تهران- ایرنا- نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان شنبه شب در سخنانی گفت که آمریکا می‌خواهد هویت این کشور را تغییر دهد.

به گزارش ایرنا از تارنمای العهد، شیخ علی عموش گفت: آمریکا می‌خواهد هویت لبنان را تغییر دهد و آن را به مرحله ضعف و ناتوانی سوق دهد تا بر آن مسلط شود و از همین رو ایالات متحده بر لبنانی‌ها فشار می آورد و آنها را گرسنه نگاه می‌دارد تا تسلیم شوند و شروط و دیکته‌های آن را اجرا کنند و از همین رو از گروه‌هایی در لبنان برای تغییر چهره لبنان مقاوم و قوی و عزیز حمایت می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از نامزدهای انتخابات پارلمانی با وجود اینکه کشور دچار بحران اقتصادی است و بدون اینکه در برنامه های انتخاباتی خود درباره چگونگی مقابله با بحران هایی که کشور با آنها رو به رو است صحبت کنند، به دستور سفارت آمریکا با هدف سرنگونی پروژه حزب الله در انتخابات شرکت می‌کنند.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد که دشمنان همه امکانات و ظرفیت‌های رسانه‌ای و سیاسی خود را برای مخدوش کردن چهره حزب الله و بسیج کردن لبنانی‌ها علیه مقاومت بکار گرفتند؛ اما شکست خوردند و این حزب الله بود که در مواجهه با جنگ اقتصادی و میزان خدماتی که به مردم در زمینه غذایی، بهداشتی و سوخت رسانی برای کاهش رنج های مردم ارائه داد همه را شگفت زده کرد.

عموش همچنین گفت: ما در حزب الله خواهان لبنانی قوی، مستقل و آزادی هستیم که وابسته به خارج نیست همان طور که همیشه این گونه بوده است و نه لبنانی که در آن آزادی ها سرکوب و دهان بسته می شود. لبنان، عربستان و امارات نیست که تحمل شنیدن صدا و رأی مخالف را ندارند.

وی در پایان افزود: همه تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای تغییر چهره لبنان مقاوم با آگاهی، ثبات و پایبندی ملت ما با مقاومت روبه رو می‌شود و ناکام خواهد ماند و شکست خواهد خورد.

پیش تر نیز نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید بر اینکه آمریکا خواستار لبنان ضعیف است، گفت: اما حزب‌الله لبنانی مستقل می‌خواهد که متعلق به هیچ کشوری در جهان نباشد و از نظر امنیتی قوی، آزاد و با ثبات باشد.

معاون دبیرکل حزب الله همچنین گفته بود: می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم و همه تلاش‌های آمریکا سرنگون شده و خواهد شد و ما بر روی صندوق‌های رأی حساب باز کرده‌ایم نه ادعا.

حزب‌الله لبنان اولین مرحله از فعالیت‌های انتخاباتی خود را در برخی از مناطق پایتخت این کشور آغاز کرده است.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان چندی پیش در فرمانی اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی این کشور، ۱۵ ماه مه سال ۲۰۲۲ میلادی ( ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha