۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۳۴
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84672760
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰۰ تن ماهی در سبزوار تولید شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۳۴
کد خبر: 84672760
۲۷۰۰ تن ماهی در سبزوار تولید شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهی گرمابی و سردابی از ابتدای سال جاری در این شهرستان به عنوان قطب تولید شیلات خراسان رضوی تولید شده است.

علی اصغر امانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا حدود ۶ میلیون قطعه بچه ماهی در ۱۶۰ مرکز پرورش شهرستان سبزوار رهاسازی شده بود.

وی اظهار داشت: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۰ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در این استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با توجه به ظرفیت این شهرستان در تولید شیلات، عملیات احداث شهرک آبزی‌پروری و پرورش ماهیان خاویاری با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحت ۶ هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور آغاز شده است که این شهرک دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه ۶۰ تن گوشت و ۱.۵ تن خاویار است.

وی افزود: علاوه بر تولید انواع  گونه‌های ماهی گرمابی و سردابی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان در سبزوار، این منطقه در تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال می‌باشد.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha