واکسیناسیون گسترده کرونا از دستاوردهای سترگ دولت سیزدهم است

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از دستاوردهای سترگ دولت سیزدهم در حوزه اجتماعی، موضوع واکسیناسیون کرونا است.

علیرضا زالی روز یکشنبه در همایش نکوداشت مشارکت اجتماعی حوزه سلامت با تمجید از نگاه جهادی وزیر بهداشت و تیم وی در زمینه واکسیناسیون افزود: این نگاه یک آمار مثال زدنی غرورانگیز را در عرصه بین المللی رقم زده است.

زالی بیان کرد: در زمینه واکسیناسیون شانه به شانه کشورهای صنعتی پیشرفته دنیا حرکت کردیم.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: دو سوم واکسن کرونا در ۱۰ کشور صنعتی دنیا تزریق شده است؛ ایران شانه به شانه آنها حرکت و با این کشورها رقابت می کند.

زالی رمز توفیق این کار جهادی را حضور پررنگ مردم اعلام کرد و گفت: امروز نقش سازمان های مردم نهاد و مردمی به عنوان حلقه وصل حاکمیت و مردم در حوزه سلامت مشاهده می کنیم.

وی افزود: در دولت مردمی سیزدهم، حضور رییس جمهوری در اقصی نقاط کشور نشان دهنده مردمی بودن سیاستگذاری دولت و محشور شدن با مردم است.

زالی تاکید کرد: بالاترین میزان مشارکت اجتماعی مردم جهان در حوزه خیرین و سازمان های NGO در حوزه سلامت است که  ۸ هزار میلیارد دلار بوده است؛ زیرا سلامت در تمام دنیا پرهزینه است.

وی درخصوص تورم حوزه سلامت خاطرنشان کرد: هنوز هم ۱۴ درصد هزینه غیر خوراکی سبد مردم به سمت سلامت می‌رود. کرونا نیز هزینه اضافی به سبد مردم تحمیل کرد.

زالی گفت:‌ شکل گیری نهادهای مردم نهاد در کشور باید سازماندهی شود و این مهم به سیاستگذاری و برنامه ریزی مدون نیاز دارد.

وی با یادآوری اینکه در آستانه تدوین برنامه توسعه هفتم قرار داریم، از رییس کمیسیون بهداشت و درمان خواست که بخش مفصلی برای خیرین و سمن ها در نظر گرفته شود.

همایش نکوداشت مشارکت های اجتماعی حوزه سلامت با حضور  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، ریس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از خیرین حوزه سلامت کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد. 

به گزارش ایرنا، تاکنون ۶۳ میلیون و ۷۷ هزار و ۵۳۱ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۰۸ نفر دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۴۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۲ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۸۰ دُز رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha