۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84673250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: ۴ هکتار فضای سبز طی ۷ ماه در کاشان اجرا شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبر: 84673250
شهردار: ۴ هکتار فضای سبز طی ۷ ماه در کاشان اجرا شد

کاشان - ایرنا -  شهردار کاشان از توسعه و اجرای چهار هکتار فضای سبز در دوره اخیر مدیریت شهری ( اواخر مرداد ۱۴۰۰ تاکنون) در این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسن بخشنده امنیه روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز درختکاری و کاشت نهال، هزینه اجرای این طرح را افزون بر چهار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این مهم بیانگر عزم مدیریت شهری برای حفظ، ارتقا و توسعه فضای سبز در شهر کاشان است.

وی، توسعه و بهسازی فضای سبز در شهر کاشان را یکی از الزام‌های توسعه پایدار برشمرد و اظهار داشت: فضای سبز افزون بر یکی از  اساسی ترین مولفه ارتقای کیفیت زندگی، باید به عنوان یکی از ضرورت‌های زیست شهری محسوب شود.

شهردار: ۴ هکتار فضای سبز طی ۷ ماه در کاشان اجرا شد

شهردار کاشان تصریح کرد: جامعه هر چقدر از زیرساخت‌های کالبدی و طرح‌های عمرانی برخوردار اما از فضای سبز مناسب بی‌بهره باشد، نمی‌تواند جامعه‌ای پیشرو و توسعه‌یافته محسوب شود.

وی با اشاره به اقلیم گرم و خشک کاشان، اهمیت توسعه فضای سبز در این شهر بسیار مهم دانست و گفت: تحول در حوزه فضای سبز با توجه به محدودیت منابع آبی و نبود گونه‌های زیاد برای کاشت در این منطقه، از دغدغه‌های اصلی و ۲ چالش پایه‌ای در دوره جدید مدیریت شهری بوده است.

بخشنده امنیه خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات طرح‌های گوناگونی برای پرورش گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر گرما و همچنین ارتقای بهره‌وری آبیاری فضای سبز در این شهر انجام شد که زحمت‌های همکاران در سازمان سیما، منظر و فضای شهری به بار نشست.

وی از بهره‌برداری بوستان‌های جوانمرد و شادی راوند در قالب طرح ۱۰۰ برگ خدمت خبر داد و افزود: بوستان‌های دیگری مانند بوستان مسگر و لتحر نیز تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

وی تولید بیش از ۲۰۰ هزار گونه گیاهی، ۶۰ هزار جعبه گل فصلی، ۵۰ هزار گلدان گل فصلی، اصلاح سیستم آبیاری و توسعه شبکه‌های آبیاری با پنج کیلومتر لوله‌گذاری را نیز از جمله دیگر اقدام‌های انجام شده برای توسعه فضای سبز شهر کاشان در این دوره کوتاه مدیریت شهری بیان کرد.

فضای سبز زیر پوشش شهرداری در شهر کاشان افزون بر ۸۷۰ هکتار است.

شهرداری کاشان ۶ معاونت، پنج منطقه و ۱۰ سازمان زیر مجموعه دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha